آشپزخانه, بازسازی, کابینت, کابینت کلاسیک, کابینت مدرن, کابینت نئو کلاسیک, مقالات

طراحی آشپزخانه – راهنمای تخصصی برای انتخاب صحیح کابینت و مبلمان آشپزخانه

مدل کابینت آشپزخانه

شما می‌توانید در این راهنمای گام به گام و صفر تا صد، انتخاب بهتری برای کابینت و مبلمان آشپزخانه خود داشته باشید.

طراحی آشپزخانه در طول زمان با توجه به تغییر نحوه استفاده ما از آن، شبیه به یک فرآیند یادگیری می باشد که هر لحظه در حال تکامل است.

زمانی بود که یکی از اعضای خانواده خود را در یک فضای بسته و محصور، محدود به آشپزی می‌کرد و در کنار بقیه خانواده حضور نداشت، اما اکنون آشپزخانه ها فضاهایی خانوادگی هستند که در کنار پخت و پز،  برای انواع سرگرمی‌ها، دورهمی‌ها و حتی استراحت نیز استفاده می‌شوند.

بنابراین برنامه ریزی برای داشتن یک آشپزخانه دلخواه به همراه جزئیات از همان ابتدا یک امر ضروری است. در مقاله زیر سعی کرده‌ایم تا کلیه مراحل طراحی را مرحله به مرحله در کنار ایده‌های خلاقانه خود به شما ارائه دهیم تا یک آشپزخانه کاملا متعادل ایجاد کنیم.

عناصر اساسی در طراحی آشپزخانه

کابینت و مبلمان آشپزخانه در لاریسا دکو

طراحی یک آشپزخانه را باید به دست متخصصین باتجربه سپرد اما در کنار شما و با توجه به سلایق شما و همچنین با توجه به نحوه استفاده شما از آشپزخانه، زیرا که کلیه موارد مطروحه بر انتخاب طراحی شما تاثیر عمیقی خواهد گذاشت.

مراحل ارائه گام به گام ما (لاریسا دکو) به شما کمک می‌کند تا یک آشپزخانه را همانند یک طراح حرفه‌ای طراحی کنید، اما همیشه باید این سوال را از خود بپرسید که آیا هر مرحله از چیدمان و عملکرد آن دقیقا با آنچه از آشپزخانه نهایی می‌خواهید مطابقت دارد یا خیر.

به این ترتیب می‌توانید لیست نهایی خود را با تمام تصاویر کابینت و مبلمان آشپزخانه که برای ایجاد یک فضای عالی جمع آوری کرده‌اید، تطبیق دهید.

“توجه ویژه به جزئیات کوچک در طراحی کابینت امری کلیدی است. زیرا نتیجه نهایی بعد از اجرای کابینت و مبلمان آشپزخانه را به کیفیتی فراتر از انتظارتان می‌رساند.”

1- فهرستی از علایق و نیازمندیهای خود ایجاد کنید.

مبلمان آشپزخانه در لاریسا دکو

برای شروع کار حتما یک فهرست از تمام ویژگی های آشپزخانه‌ی رویایی خود تهیه کنید.

در این مرحله شما می‌بایست بدون در نظر گرفتن محدودیتهای خود فقط به لیست کردن آنچه که همیشه آرزویش را داشتید مشغول شوید. همچنین بهتر است تا در مورد آنچه که حتی در وضعیت فعلی شما ممکن است برای شما کاربردی نباشد نیز بیندیشید و به لیست خود اضافه نمایید.

حتی می‌توانید برخی از ایده هایی که نامشهود هستند را نیز در این لیست بگنجانید تا در زمان طراحی، طراح شما بداند که سلیقه و نظر شما در این خصوص چیست. مثل روکش های مختلف میز و یا حتی کابینت.

با بررسی سایتها و پلتفرم های اجتماعی مانند Pinterest  و Instagram برای الهام گرفتن از طراحی داخلی آشپزخانه؛ لیست علاقمندی های خود را تنظیم و تکمیل کنید.

مجلات و بروشورهای معماری داخلی نیز منابع مفیدی هستند که شما را با آخرین روندهای آشپزخانه آشنا می‌کند.

بر طبق تجربه می‌توان گفت که هر چه بیشتر ببینید، احساس بیشتری نسبت به سبک آشپزخانه‌ای که ترجیح می‌دهید، پیدا می‌کنید.

2- بودجه‌ی خود را برای طراحی و اجرای آشپزخانه، تنظیم نمایید.

هزینه‌های آشپزخانه و کابینت‌های آن می‌بایست حتما در ابتدای پروژه شما به وضوح تعریف شود.

اینکه تا چه حد می‌توانید بر اساس لیست نیازمندیهای خود پیش بروید دقیقا بستگی به میزان بودجه شما دارد. شما باید مشخص نمایید که تا چه حد می‌توانید به طور واقع بینانه برای پروژه هزینه کنید.

در کنار خود آشپزخانه، مطمئن شوید که برای لوله‌کشی، سیم‌کشی، روشنایی، لوازم مورد نیاز، کفپوش، تزئینات، نیروی کار و هر نوع طراحی تکمیلی نیز هزینه‌هایی به طور جداگانه در نظر بگیرید.

همچنین می‌بایست ده درصد دیگر هم به عنوان احتمالی برای هرگونه هزینه‌های پیش بینی نشده نیز کنار بگذارید.

3- برای تک تک فضاهای در دسترس خود برنامه‌ی دقیق داشته باشید.

طراحی انواع سبکهای کابینت در لاریسا دکو

طراحی آشپزخانه فقط به دنبال چیدمان متناسب با فضا نیست. برنامه‌ریزی آشپزخانه باید در مورد نحوه استفاده شما از آشپزخانه نیز باشد.

یعنی در واقع یکی از مراحل بسیار مهم در طراحی آشپزخانه بررسی دقیق فضاها و نحوه استفاده از آنها در راستای نیازهای واقعی می باشد.

آشپزخانه‌های امروزی مرکز اصلی خانه می‌باشند، بنابراین ما با فکر کردن به چیدمان آن بر حسب لحظاتی که در آشپزخانه سپری می کنید، با مکانهایی برای آشپزی، غذا خوردن، سرگرمی و گاهی اوقات مکانی برای نشستن و کار، به طراحی نزدیک می‌شویم.

با این حال، حتی در یک آشپزخانه بزرگ، سعی کنید قسمت‌های آماده سازی، پخت و پز و شستشو را نزدیک به هم نگه دارید که تا حد امکان کارآمد باشند.

4- برای آشپزخانه خود اندازه گذاری دقیق داشته باشید.

با توجه به اینکه آشپزخانه برای انجام انواع نقش های حیاتی مانند غذاخوری خانوادگی، استراحت، کار و سرگرمی بسیار قابل استفاده می باشد، چیدمان آشپزخانه خوب و فضای ذخیره سازی کافی بیش از هر زمان دیگری در برنامه ریزی آشپزخانه اهمیت دارد.

که برای برنامه ریزی برای تمام این آیتمها نیاز به اندازه گیری دقیق می باشد.

اطمینان حاصل کنید که متراژ دقیق آشپزخانه خود را اندازه گیری نمایید تا بتوانید یک جزیره را به راحتی در فضای داخل آن جانمایی نمایید. مهم این است تا در زمان جانمایی در وسط یا ورودی آشپزخانه فضای کافی برای مانور دادن و دسترسی به بقیه آشپزخانه برای شما باقی بماند.

فضای زیر میز آشپزخانه نیز بسیار ضروری است زیرا فضای کافی برای ذخیره سازی و لوازم ضروری آشپزخانه مانند یخچال های کم ارتفاع و کشوهای عمیق را ارائه می دهد.

5- چیدمانی عالی برای خود در نظر بگیرید.

در کنار انتخاب وسایل آشپزخانه نیاز است تا ایده‌های چیدمان آشپزخانه را نیز با دقت بسیار در نظر بگیرید.

برنامه ریزی موثر یک چیدمان ارگونومیک آشپزخانه و به حداکثر رساندن فضا، می تواند زمان صرف شده در آشپزخانه را لذت بخش‌تر کند. در چیدمان خود سعی کنید سینک، یخچال، اجاق گاز و فر خود را در دسترس همدیگر قرار دهید و سپس در نظر بگیرید که چه فضایی را در این قسمت قرار دهید.

در هنگام طراحی باید به این نکته توجه کرد که کابینت ها و کشوهای نزدیک اجاق گاز را برای نگهداری روغن‌های پخت و پز، قابلمه و تابه ها در نظر گرفت و برای فضاهای نزدیک سینک ظرفشویی، بهتر است تا با بررسی ابعاد ظروف، کشوها و کمدهای مناسب ظروف طراحی گردد.

در برنامه‌ریزی برای چیدمان آشپزخانه خود به نور طبیعی فضا و همچنین دسترسی به آشپزخانه و نقاط مختلف آن حتما فکر کنید. به طور مثال دسترسی به اتاق خوابها و محل استراحت بهتر است تا از طریق فضای آشپزخانه نباشد.

6- کابینت‌ها را متناسب با نیاز خود طراحی کنید.

طراحی مبلمان آشپزخانه در لاریسا دکو

یکی از سرگرم کننده ترین قسمتهای طراحی آشپزخانه پیدا کردن بهترین ایده برای کابینت‌های آن است.

نقطه شروع این است که در نظر بگیرید که می‌خواهید آشپزخانه شما چه ظاهری داشته باشد و چه احساسی را القا نماید.

به این فکر کنید که چگونه ممکن است آشپزخانه شما به قسمت نشیمن و پذیرایی و همچنین ناهارخوری مرتبط باشد، به خصوص اگر بخشی از یک پلان باز باشد. در این صورت باید ببینید که این فضا چگونه می‌تواند با نقشه کلی شما همخوانی داشته باشد.

تصاویری از آشپزخانه‌هایی که به شما الهام می‌بخشد را جمع آوری کنید و شروع به تقویت ایده‌های خود نمایید. به این فکر کنید که چگونه ممکن است مبلمان و طراحی داخلی ملک شما با آشپزخانه تان مطابقت داشته باشد.

اگر به دنبال آشپزخانه‌های سنتی هستید بایستی به جزئیات بیشتری روی کابینت فکر کنید. به طور مثال تاج‌ها و ستونها و سر‌ستونها می توانند به طراحی کلاسیک آشپزخانه شما کمک نمایند.

آشپزخانه‌های رنگ شده به خاطر جذابیت همیشگی‌شان بسیار خوب عمل می‌کنند. رنگ آمیزی هر از گاهی برای ایجاد ظاهر و احساس متفاوت بسیار مفید می‌باشد.

بسیار اتفاق افتاده است که آشپزخانه‌هایی با طول عمر 20 سال نیز با یک تغییر رنگ به ظاهری شگفت انگیز برسند.

پس اگر کابینت‌های شما قابلیت رنگ کردن مجدد را دارند، حتما به گزینه‌های مد نظر خود اضافه نمایید.

ایده‌های کابینت و مبلمان آشپزخانه مدرن در خیلی از موارد برای زندگی‌های امروزی مناسب هستند. ولی وقتی در حال انتخاب این سبک از طراحی هستید به این فکر کنید که آیا در آینده آن را دوست خواهید داشت یا خیر.

با توجه به سطح هزینه‌ها، کابینت احتمالا تنها چیزی است که نمی‌خواهید در مدت زمان کوتاهی تغییر دهید، اما همیشه می‌توانید دیوارها را مجددا رنگ آمیزی نمایید و یا در صورت تمایل به مبلمان خود کوسن و پشتی اضافه نمایید.

7- نسبت، مقیاس و تقارن در کابینت ها را در نظر بگیرید.

طراحی کابینت در لاریسا دکو

طراحی کابینت و مبلمان آشپزخانه دارای یک نسبت مساوی بین قابل اجرا بودن و زیبایی شناسی است، که بخش عمده آن بر عهده کابینت‌های آشپزخانه می‌باشد.

در کنار انتخاب سبک کابینت، نسبت‌های آن را در نظر بگیرید و با قرار دادن یکی از المانهای مهم طراحی مانند کاور هود بالای اجاق گاز، به عنوان یک مرکز ثقل طراحی، سعی کنید تا حدودی حس تقارن در چیدمان کابینت‌های خود ایجاد کنید.

نکته ی بسیار مهم در این حالت این است که جزئیات کابینت و مبلمان آشپزخانه شما با توجه به اندازه و ارتفاع فضای شما تعیین می‌شود.

“توجه ویژه به جزئیات کوچک در طراحی کابینت امری کلیدی است. زیرا نتیجه نهایی بعد از اجرای کابینت و مبلمان آشپزخانه را به کیفیتی فراتر از انتظارتان می رساند.”

یک کابینت آشپزخانه استاندارد معمولا 600 میلی متر عرض دارد. (اگرچه گزینه های زیادی برای شخصی سازی هر آنچه شما نیاز دارید وجود دارد).

در طراحی یک آشپزخانه و کابینت‌های آن، ما در لاریسا دکو اغلب با ترسیم اتاق بر حسب بخش‌هایی به عرض 600 میلی متر شروع می‌کنیم تا کمی مقیاس در آشپزخانه را برای کارفرما قابل درک‌تر نماییم و سپس به تقسیم فضاهای موجود بر اساس نیازهای کارفرما خواهیم نمود.

بهتر است تا کابینت‌های کمدی خود را تا زیر سقف اجرا نمایید. کابینت‌ها و کمدهایی در سایزها و ارتفاعات متفاوت در اتاقهایی با سقف بلند بسیار نامتعادل به نظر می‌رسند و معمولا بهتر است فضای خالی را با کمدهای بیشتری پر کنید تا برای نگهداری وسایلی که کمتر به سراغ آنها می روید،  فضای کافی داشته باشید.

8- فکر کنید: رنگ‌های آشپزخانه

طراحی و اجرای کابینت در لاریسا دکو

تا همین چند سال گذشته، تمامی آشپزخانه‌ها و کابینت‌ها و مبلمان آنها دارای رنگ‌های خنثی بودند، صرف نظر از سبک طراحی آنها.

در حال حاضر و مطابق با روندهای فعلی در سراسر خانه‌ها، شاهد تقاضای بیشتری برای رنگ‌های خاص و گرم هستیم. در واقع انتظارات از کابینت و مبلمان آشپزخانه ها بالاتر رفته و آشپزخانه‌ها دارای طرح و شخصیت خاصی شده‌اند.

می‌توان این مدل آشپزخانه‌ها را به راحتی سفارشی و شخصی سازی کرد، فضای داخلی یک کابینت با درب شیشه‌ای را می‌توان به یک رنگ، چارچوب درب ها را به رنگ دیگر و یا دستگیره‌ها را به دلخواه تغییر داد.

اگر ظروف عتیقه و یا وسایل دکوری خیلی خاصی دارید می‌توانید یک کمد یا بوفه در راستای طراحی آشپزخانه‌تان به اتاق اضافه کنید تا از یکسان به نظر رسیدن کابینت‌های نصب شده جلوگیری کنید.

از آنجایی که آشپزخانه قلب خانه می‌باشند، می‌توان از رنگهای روشن، گرم و چشم نواز برای آن استفاده کنید.

از طرف دیگر استفاده از سطحهای کوچک با رنگ های متفاوت می‌تواند به آشپزخانه عمق و شخصیت خاصی ببخشد. شما می‌توانید با تغییر رنگهای درب جزیره آشپزخانه تان و یا صندلی های بار آن و یا حتی مدل قفسه بندی های خود با کمترین هزینه ممکن یک شخصیت منحصر به فرد به آشپزخانه خود اضافه نمایید.

آشپزخانه‌ها مملو از فرصتهای رنگی هستند، از لوازم خانگی و کف پوش گرفته تا پنجره‌ها و کابینت‌ها. شما می‌توانید با توجه به استفاده خود و یا شخصیت ذاتی تان در خصوص استفاده از رنگها تصمیم بگیرید. یکی از ساده‌ترین و کم هزینه ترین گزینه های موجود، رنگ آمیزی دیوار های آشپزخانه است تا در صورت تکراری شدن رنگها و فضاها، بتوانید به راحتی به روز نمایید.

9- فضای کافی برای میز کانتر خود در نظر بگیرید.

طراحی مبلمان آشپزخانه در لاریسا دکو

مقدار فضای کانتر به نیازهای فردی شما بستگی دارد. اما زمانی که در حال طراحی آشپزخانه هستید، به داشتن صفحه کابینت با ابعاد حداقل 600 میلیمتری در دو طرف سینک و اجاق گاز برای شستشو و تهیه غذا توجه کنید.

همچنین در نظر گرفتن فضایی نزدیک به فر برای غذاهای گرم ضروری است.

انتخاب سطح رویه ی کابینت یا کانتر تاپ (counter top) یا صفحه کابینت به شرطی که هم زیبایی را برای آشپزخانه به ارمغان آورد و هم کاربردی باشد هم از نکات اصلی طراحی می باشد.

در حالی که هر جنبه ای از طراحی آشپزخانه مهم است، انتخاب متریال روی میز نیز بسیار مهم می‌باشد، زیرا که تاثیر بصری زیادی دارد.

در خصوص این انتخاب شما باید ویژگی‌های مختلف هر نوع ماده را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای کابینت و مبلمان آشپزخانه خود داشته باشید.

شما را دعوت می نماییم برای دیدن انواع سنگهای طبیعی و مصنوعی و همچنین کورین ها به وبسایت www.radmann.ir مراجعه بفرمایید.

شما می توانید از نمایشگاه و فروشگاه مجموعه رادمن واقع در خیابان سهروردی نیز بازدید نموده و از مشورت کارشناسان این مجموعه نیز بهره بگیرید. آدرس دقیق مجموعه رادمن را می توانید در وبسایت آنها به آدرس www.radmann.ir در قسمت تماس با ما پیدا نمایید.

 

برخی از طراحان به این نکته اذعان دارند که در طراحی دیگر هیچ قانونی وجود ندارد و صرفا آنچه وجود دارد سلیقه شما و علاقمندی شماست که قانون را مشخص می‌کند. پس برای طراحی آشپزخانه، خود را محدود نکنید اما به تعادل در طراحی خود فکر کنید.

مثلا در هنگام انتخاب سنگ مرمر با رگه‌های بزرگ بیشتر دقت نمایید و یا اگر گرانیت سبز را برای سطح جزیره خود انتخاب کرده اید، استفاده از متریالها و ابزارهای آشپزخانه خود را کم رنگ تر انتخاب نمایید.

انتخاب متریال مناسب برای میز آشپزخانه بسیار مهم و حیاتی است. در اینجا به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

کوارتز:

 حاوی کوارتز مخلوط با رنگدانه ها و پلیمرها می‌باشد. به دلیل وجود سیلیس، این سنگ مصنوعی دارای سطح بسیار بادوام‌تری نسبت به اکثر سنگهای دیگر بوده و در برابر لکه‌ها و خراش‌ها بسیار مقاوم است. حرارت بر آن تاثیری ندارد و نگهداری آن بسیار آسان می باشد.

یکی از مزایای کوارتز این است که جلوه‌های سنگ مرمر را تداعی می‌کند که بسیار زیبا می باشد.

کوارتز از نظر ظاهری نیز کاملا ثابت می‌باشد: یعنی آنچه که در نمونه نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها می‌بینید تقریبا همان چیزی است که در منزل شما نصب خواهد شد.

در کل سنگ کوارتز دارای نمونه های زیاد و بسیار شیک بوده و مقاومت خوب آن در برابر حرارت و اسید و گرد و خاک و چربیها، باعث شده تا جزو انتخابهای اغلب مشتریان و طراحان محترم باشد.

سنگ مرمر: 

سنگی متخلخل است و به دلیل جذب روغن و چربی بسیار زود لکه دار می‌شود، بنابراین بهتر است تا در روی میزهایی که با چربی‌ها و انواع آبمیوه‌ها در ارتباط هستند، استفاده نشود.

سرامیک :

یکی دیگر از گزینه‌های مصنوعی می‌باشد، که در دمای بسیار بالا پخته می‌شود تا سطحی بادوام و غیر  متخلخل با مقاومت بالا در برابر حرارت و لکه ایجاد کند.

همچنین برای تاثیر گذاری بیشتر در طراحی می توان در فرم های بوک مچ شده (book-matched) و رگه دار (vein-matched) استفاده نمود.

سرامیکها را می توان از ضخامت 1.2 میلیمتر پیدا کرد اما کواتزها دارای ضخامتی بین 20 تا 30 میلیمتر دارند.

گرانیت:

سنگ طبیعی گرانیت دارای تنوع بسیار بالایی است و چون یک سنگ کاملا طبیعی است هر اسلب (slab) از آن منحصر به فرد خواهد بود. به طوری که هر کدام از اسلبها می تواند به صورت کاملا متفاوت با اسلب بعدی باشد و این خاصیت باعث می شود تا حس شخصی سازی شده به طراحی القا نماید.

نکته ی مهم در خصوص سنگهای طبیعی نگهداری آنهاست. که می‌بایست با دقت بیشتری نسبت به سنگهای مصنوعی از آنها نگهداری کرد.

کورین:

ساخته شده از رزین اکریلیک و مواد معدنی می باشد، غیر متخلخل، بادوام، سطح بسیار صاف و صیقلی از خصوصیات بارز آن می باشد.

در هنگام طراحی بر اساس کورین آزادی بیشتری خواهید داشت زیرا می توان آن را به شکلهای منحنی و بدون درز نیز اجرا نمود. 

بر خلاف کوارتز، گرانیت و سرامیک که برای اندازه‌های بزرگتر از حداکثر ابعاد اسلب خود نیاز به اتصالات دارند و در هنگام طراحی رویه کابینت باید به ابعاد اسلب آنها دقت بیشتری نمود تا درزها در جایی بیفتند که طراحی و کاربری را زیر سوال نبرد.

10- برای جزیره آشپزخانه خود برنامه ریزی داشته باشید.

طراحی و اجرای مبلمان آشپزخانه در لاریسا دکو

اگر فضای کافی در آشپزخانه خود داشته باشید، جزیره آشپزخانه می تواند افزودنی ایده آل برای هر آشپزخانه‌ای باشد. آنها کاربردهای زیادی دارند، مثل سطح زیاد برای انجام کار، مکانی برای سینک دکوراتیو و یا حتی اجاق گاز، جایی برای دورهمی ها و مکانی برای پخت و پز در کنار دوستان و اقوام.

یک جزیره با اندازه منطقی و خوب و کاربردی می تواند از حدود 2 متر تا 3 متر طول و 1.1 تا 1.5 متر عرض داشته باشد. حداقل 1 متر فضای رفت و آمد و صندلی در اطراف جزیره خود در نظر بگیرید.

اگر قرار است از مسیر به عنوان گذرگاه استفاده شود، فضای بیشتری باید در نظر بگیرید. این را در نظر داشته باشید که تمام ابعاد صندلی درست در زیر جزیره قرار نخواهند گرفت. بنابراین هنگام اندازه گیری برای جانمایی جزیره، بهتر است با دقت این کار را انجام دهید و به کلیه این نکات توجه فرمایید.

11- به فضای ذخیره سازی در آشپزخانه خود فکر کنید.

اجرای کابینت و مبلمان آشپزخانه در لاریسا دکو

اصولا برنامه ریزی دقیق برای داشتن فضای ذخیره سازی کافی در آشپزخانه می‌تواند منجر به فضایی شود که به همان اندازه آرام و کاربردی باشد.

برای لذت بردن از آشپزخانه با حداکثر پتانسیل خود، ارزش آن را دارد که در ابتدای پروژه به مقدار و نوع فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود فکر کنید.

به هر حال، اینجا مکانی در خانه است که احتمالاً بیشتر وقت خود را در آن سپری خواهید کرد، بنابراین پیدا کردن سریع و آسان آنچه نیاز دارید، آشپزی را لذت بخش تر می کند.

ما در لاریسا دکو واقعاً معتقدیم که یک فضای خوب سازماندهی شده باعث می شود احساس آرامش و شادی بیشتری داشته باشید.

فضای خود را به منظور تقسیم بندی مناطق برای عملکردهای خاص در نظر بگیرید و برای هر منطقه فضای ذخیره سازی مناسبی را برنامه ریزی کنید و حس جریان آرامش بخش را در اطراف اتاق ایجاد کنید.

برای مثال، در فضاهای بزرگتر، می توانید یک کمد روی دیوار بین آشپزخانه و ناهارخوری طراحی کنید که این دو منطقه را به هم مرتبط می کند و محل نگهداری ظروف و کارد و چنگال را در نزدیکی میز ناهار خوری و ماشین ظرفشویی در کنار جزیره آشپزخانه احتمالی خود داشته باشید.

یک کشوی با عرض 1300 میلیمتر به احتمال زیاد به شما این امکان را می دهد که همه تابه های خود را در یک فضای قابل دسترس ذخیره کنید، که بسیار آسان تر از پیدا کردن آن در پشت یک کمد و در کنار انبوهی از قابلمه های دیگر می باشد.

یک کمد برای نگهداری کالاهای خشک شده و کنسرو شده به شکلی که دسترسی به آنها ساده باشد.

یک کمد صبحانه یا ایستگاه قهوه نیز مفید است، زیرا می توان از آن برای نگهداری همه چیزهایی که نیاز دارید در یک مکان استفاده کرد. از جمله فنجان، دستگاه قهوه ساز و بیسکوییت و …

از هر سانتیمتر فضای موجود خود استفاده کنید به خصوص در فضاهای کوچکتر. در حالی که کمدهای استاندارد دارای عمق 55  یا 60 سانتیمتر می باشند، می توانید کمدهای کم عمق تر با عمق 40 سانتیمتر اضافه کنید تا از فضای موجود در سمتی که کمتر کاربردی است نیز استفاده نمایید. مثل پشت صندلی های بار، برای نگهداری اقلامی که فقط گاهی استفاده می شوند.

طراحی خوب یک آشپزخانه همیشه ترکیبی از عملی بودن و زیبایی شناسی است.

ما به این فکر میکنیم که چگونه می توانیم یک قفسه دیواری به عمق 25 سانتیمتر را زیبا و همچنین کاربردی طراحی کنیم، با تعدادی کتاب آشپزی روی هم، در رنگ هایی که احتمالا با پرده ها ست شده اند و در کنار برخی لوازم جانبی جذاب.

12- برای نورپردازی آشپزخانه برنامه جدی داشته باشید.

مشاوره طراحی کابینت در لاریسا دکو

ایده های نورپردازی آشپزخانه، از نور کم برای یک مهمانی شام گرفته تا نور زیاد برای تمیز کردن و کار کردن، حال و هوایی ایجاد می کند که حس لذت بخشی را در محیط القا می کند.

نورپردازی صحیح می تواند موفقیت یک طراحی را تضمین نماید.

همزمان با توسعه طرح خود، شروع به فکر کردن در خصوص روشنایی آشپزخانه خود کنید. نه تنها برای اهداف سیم کشی بلکه برای روشنایی فضای در دسترس خود.

به عنوان مثال استفاده از LED های خطی در زیر کمد دیواری ها برای روشن کردن میز کار بسیار کاربردی و بهینه است.

بدون آنها راه حل روشنایی دیگری مورد نیاز است، بنابراین به جای آن ممکن است بخواهید چراغ های دیواری را بر بازوهای چرخشی قرار دهید که می توانند به تناسب زاویه ی پرتاب نور متفاوت داشته باشند.

نورهای سقفی کم نور یک راه حل محبوب برای روشنایی عمومی در آشپزخانه هستند  و می توانید بر مبنای کاری که در آشپزخانه دارید نور آنها تنظیم نمایید.

همچنین روشنایی داخل کمدها را نیز در نظر بگیرید. می توان برای این کار با استفاده از سنسورهای مخصوص، در هنگام باز شدن درب فضای داخل کابینت را روشن کند و به محض بسته شدن خاموش گردد.

از نورپردازی داخل کابینت های با درب شیشه ای نیز می توان برای نشان دادن ویژگی های ظروف کریستالتان نیز استفاده نمایید.

به یاد داشته باشید که برنامه ریزی نورپردازی آشپزخانه باید از قبل در کنار برنامه ریزی و طراحی مبلمان آشپزخانه تان انجام شود.

کارشناسان توافق دارند که بهترین زمان برای نصب یک نورپردازی جدید قبل از شروع دکوراسیون مجدد یا در طی مراحل اولیه طراحی آشپزخانه جدید است. که اگر این مهم انجام نشود و در طی مراحل اجرای دکوراسیون به مشکلی بر بخورد،  می تواند پر هزینه و بسیار دردسر ساز باشد.

13- کفپوش آشپزخانه را انتخاب کنید.

جزئیات در طراحی کابینت آشپزخانه در لاریسا دکو

ایده‌های کفپوش آشپزخانه یکی دیگر از عناصر طراحی آشپزخانه است که باید در مرحله برنامه ریزی برای طراحی مبلمان آشپزخانه مورد توجه قرار گیرد.

در حالی که کفپوش آشپزخانه باید دوام بالایی داشته باشد و نگهداری از آن هم آسان باشد، باید از نظر طراحی نیز به آشپزخانه شما و سبک طراحیتان کمک شایانی نماید. پس در هنگام انتخاب آن با توجه به بودجه مدنظرتان و شخصیت طراحی آشپزخانه تان اقدام به انتخاب نمایید.

سرامیک ها امروزه محبوب ترین متریال برای این کار هستند، زیرا مستحکم، غیر متخلخل، بسیار مقاوم در برابر لک و خش هستند و با سیستمهای گرمایش از کف هم به خوبی هماهنگ می باشند  و در طرح ها و رنگهای بسیار متنوعی هم تولید می شوند.

سرامیک های طرح چوب نیز با توجه به جلوه ی چوبی ای که دارند، بسیار محبوب هستند، به ویژه به این دلیل که حس چوب را به آشپزخانه تان القا می کنند.

استفاده از سنگهای طبیعی نیز می تواند به طراحی شما کمک شایانی بکند. ولی باید این حقیقت را بدانید که بعضی از آنها بدون لعاب قابلیت جذب روغن و کثیفی را دارند و ممکن است در طول زمان لکه دار شوند.

لمینیت، تولید شده از خرده چوب با کاغذهای چاپی مهر و موم شده می باشند که دارای دوام بالایی هستند و جزو ارزانترین کفپوشهای موجود می باشند.

سهولت تمیز کردن یکی از مواردی است که هنگام طراحی آشپزخانه باید در نظر گرفته شود و این نکته ی بسیار مهمی برای کفپوشها می باشد.

جمع بندی:

برای داشتن آشپزخانه‌ای شیک و کاربردی نیاز است تا طرح و نقشه‌ی اصولی برای آن آماده گردد. کابینت بخش عمده‌ی طراحی مبلمان آشپزخانه را بر عهده دارد و کفپوش آشپزخانه و نورپردازی فضای در دسترس نیز، در بهتر شدن طراحی کابینت و مبلمان آشپزخانه تاثیر شگرفی دارند.

توجه به جزئیات کوچک در هر بخش از طراحی می‌تواند به فرم نهایی طراحی و حس دلپذیرتر شدن کابینت و مبلمان آشپزخانه کمک شایانی نماید.

اگر تصمیم به بازسازی آشپزخانه خود دارید و یا احساس می‌کنید برای تغییر کابینت و مبلمان آشپزخانه خود نیاز به یک طرح جامع و واحد دارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در لاریسا دکو در تماس باشید تا بتوان با تجمیع ایده‌های شما و تجربیات تیم طراحی ما، به بهترین نتیجه هم به لحاظ اجرایی و عملکردی و هم به لحاظ هزینه رسید.

ما در لاریسا دکو پذیرای هرگونه ایده و تجربه‌ی جدید هستیم. (www.larisadeco.ir)

لاریسا دکو، ایده‌ای جذاب

2 فکر در مورد “ طراحی آشپزخانه – راهنمای تخصصی برای انتخاب صحیح کابینت و مبلمان آشپزخانه

  1. گنجی گفت:

    سلام وقتتون بخیر و شادی
    بنده گنجی هستم مدیر وب سایت پورتال جامع مهندسین ایران (www.pjmi.ir)

    ما فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ باهدف در دسترس قرار دادن مطالب و منابع لازم برای مهندسین عزیز در دسته بندی های زیر
    مهندسی عمران – مهندسی معماری – مهندسی کامپیوتر – مهندسی برق – مهندسی مکانیک – مهندسی شیمی – مهندسی صنایع – مهندسی مواد – مهندسی هوافضا – مهندسی پزشکی – مهندسی فناوری اطلاعات – مهندسی نقشه برداری – مهندسی شهرسازی – رشته های مهندسی – سازمان نظام مهندسی , .. آغاز کرده و همواره ارتقاء سطح کیفی را سرلوحه کار خود قرار داده ایم.
    سایت پورتال جامع مهندسین ایران رتبه اول کلمه کلیدی در مهندسین ایران ، مهندس ،  مهندسین ،  مهندسی و دیگر کلمات کلیدی

    در صورت تمایل به خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی و بنر تعرفه کاریمون در لینک زیر خدمتتون ارسال میکنم خوش حال میشم بتونیم با هم همکاری داشته باشیم.
    تعرفه تبلیغات:
    https://www.pjmi.ir/ads

    نمونه رپورتاژ آگهی های منتشر شده:
    https://www.pjmi.ir/reportage

    نمونه بک لینک های منتشر شده:
    https://s6.uupload.ir/files/pjmi_clde.png

    راه های ارتباطی:
    واتساپ و تلگرام : 09307433199
    در خدمت شما بزرگوار هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *