آشپزخانه, بازسازی, کابینت, کابینت کلاسیک, کابینت مدرن, کابینت نئو کلاسیک, مقالات

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک و 52 ایده ی خلاقانه مرتبط با آن (قسمت چهارم)

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک لاریسا دکو 31

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک و 52 ایده‌ی خلاقانه مرتبط با آن (قسمت چهارم)

در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک و یا حتی آشپزخانه‌هایی که خیلی کوچک هم نیستند باید تمام جوانب را بررسی کرد. از بهینه بودن فضاهای در دسترس و فضاهای ذخیره سازی تا انتخاب رنگ مناسب برای آنها.

در اغلب موارد هم طراحی کابینت در نهایت مغلوب هزینه‌های ساخت و اجرا و یا باورهای متفاوت در خصوص نحوه کارکرد آشپزخانه می‌شود!!!

بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند تا از طراحی‌های رایج و روتین استفاده کنند و به قول معروف در حاشیه‌ی امنی از برخورد با چالشها قرار بگیرند و بسیاری دیگر هم بدون در نظر گرفتن جزئیات مهم، تصمیم گیری های انفجاری انجام می‌دهند و بعد از مدتی از طراحی کابینتهای خود خسته می‌شوند و دنبال راهکارهایی برای تغییر آن می‌گردند.

در چنین مواردی بهتر است تا با مشورت و یا به کارگیری یک طراح زبده از این انتخابهای غیر مطمئن فاصله بگیرید.

ما در لاریسا دکو  با تکیه بر 15 سال تجربه مفید در طراحی و اجرای انواع دکوراسیون علی الخصوص کابینت آشپزخانه آمادگی خود را در خصوص کلیه سفارشات شما اعلام می داریم.

www.larisadeco.ir را حتما دنبال کنید و از سایر مقالات و محتوای کاربردی آن استفاده بفرمایید و ما را از نظرات و پیشنهادات خود محروم نفرمایید. 

31- یک طرح کاربردی U شکل را انتخاب کنید.

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک لاریسا دکو 31

در طراحی آشپزخانه کوچک می‌توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید طراحی‌های U شکل را انتخاب کنید. در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک استفاده از فضاهای در دسترس بسیار مهم است و باید با توجه به ابعاد آشپزخانه بهینه ترین طراحی ممکن را برای آنها انجام داد.

در هنگام طراحی کابینت و به خصوص فرم U شکل باید حتما به “مثلث کار” در آشپزخانه فکر کرد و کابینتهای U شکل، به ذات این قابلیت را دارند که بهترین “مثلث کار” در آشپزخانه را به شما ارائه دهند.

“مثلث کار” همان فضای است که شما بدون پیمودن مسافت بیهوده در آشپزخانه، می توانید به محل پخت و پز، محل آماده سازی غذا و محل شستشو دسترسی داشته باشید.

در واقع بهترین و بهینه ترین طراحی کابینت آشپزخانه کوچک و به خصوص طرح U شکل این است که سینک، اجاق گاز و یخچال خود را در سه طرف U قرار دهید.

این فرم از طراحی کابینت یک مثلث کاری کاملا متعادل و دسترسی آسان به محل های کار و همچنین فضای خوبی برای میز کار شما در بین مناطق “مثلث کار” ایجاد خواهد کرد.

32- در راستای طرح معماری اصلی منزل خود، آشپزخانه خود را طراحی کنید.

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک لاریسا دکو 32

برای احساس بهتر و ارتباط بالاتر با طراحی کابینت آشپزخانه خود، بهتر است از معماری اتاق خود الهام بگیرید و ایده‌های آشپزخانه خود را از آن الهام بگیرید.

شاید همیشه رویای یک آشپزخانه سنتی یا نئو کلاسیک نقاشی شده و یا یک سبک شیک‌تر و مدرن‌تر را داشته‌اید، اما این نکته را از یاد نبرید که موفق ترین طراحی های آشپزخانه آنهایی هستند که در هماهنگی کامل با معماری منزل می‌باشند.

اگر این کار را به درستی انجام دهید نتیجه نهایی منجر به یک فضای آشپزی آرام و هماهنگ می‌شود و این اقدام یک راه عالی برای افزودن شخصیت و اصالت به آشپزخانه تان می باشد.

نکته قابل ذکر این است که کابینت نئو کلاسیک یکی از نزدیک ترین سبک ها به سبک زندگی ایرانی می‌باشد. 

 

33- تنوع رنگ در آشپزخانه ایجاد کنید.

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک لاریسا دکو 33

سایه یا رنگهایی را انتخاب کنید که به آشپزخانه شما سرزندگی ببخشد و فضایی دلپذیر برای آشپزی و گذراندن زمان ایجاد کند. با توجه به اینکه آشپزخانه ها در حال حاضر یک اتاق چند منظوره می باشد و تنها برای پخت و پز طراحی نشده اند بسیار مهم است که شما تطابق کاملی بین منزل و آشپزخانه خود ایجاد کنید.

انتخاب رنگهای خنثی برای همه مناسب نمی باشد وپیشنهاد می کنیم هزینه های طراحی یک آشپزخانه کوچک نباید شما را به انتخاب رنگهای خنثی هدایت نماید.

بهتر است تا با انتخاب رنگهای مورد علاقه خود و در راستای دیگر رنگ های استفاده شده در کل منزل خود، آشپزخانه را به یک نقطه ی جذاب در محل زندگی خود تبدیل نمایید.

این نکته را هم مدنظر قرار دهید که شما می توانید با تغییر رنگ کاشی های بین کابینتی خود نیز ظاهری کاملا تازه به آشپزخانه خود ببخشید و با تغییر این رنگها در فواصل زمانی مختلف تغییرات مد نظر خود را به آشپزخانه کوچک خود القا نمایید.

34- اطمینان حاصل کنید که آشپزخانه شما با بهترین وسایل تجهیز شده است.

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک لاریسا دکو 34

در حالی که آشپزخانه ها به مرکز اصلی هر خانه ای بدل گردیده است، و اغلب زمان خود را در آشپزخانه سپری می کنیم، ولی مهم این است که نباید اهداف واقعی آنها را فراموش کنیم. این دقیقا همان هدفی است که توسط هیچ اتاق دیگری در خانه تکرار نشده است. این هدف دقیقا همان آشپزی می باشد. حتی اگر فقط برای درست کردن یک غذای ساده باشد.

حال با تمام این تفاسیر بهتر است تا فناوری را در آشپزخانه های خود جاری نماییم. در حال حاضر طیف وسیعی از وسایل برای همه نوع سبک از آشپزی وجود دارد. از اجاق گازهای دقیق و حرفه ای گرفته تا فرهای قابل برنامه‌ریزی برای انواع پخت و پز.

این طور بگوییم بهتر است که لوازم آشپزی به طور طبیعی لذت آشپزی کردن را دو چندان خواهد کرد.

و از آن مهمتر تاثیر بسیار زیادی در طراحی آشپزخانه کوچک ایجاد خواهد کرد و همان حس لذت از آشپزخانه را ایجاد خواهد کرد.

35- ایجاد فضاهای ذخیره سازی بیشتر برای جلوگیری از بهم ریختگی

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک لاریسا دکو 35

یکی از مهمترین نکات در طراحی آشپزخانه کوچک برنامه ریزی برای جلوگیری از داشتن یک آشپزخانه نامرتب می باشد. 

با توجه به سبک زندگی این روزها و تبدیل شدن آشپزخانه به محلی برای ایفای نقشی حیاتی مانند غذاخوری خانوادگی، استراحت، کار و غیره، بهتر است تا در انتخاب نحوه‌ی چیدمان کابینتها و کمدها برای داشتن فضاهای ذخیره سازی زیاد بیشترین دقت صورت گیرد.

ظرفیت بالا و محل ذخیره سازی مناسب برای تمیز و مرتب نگه داشتن انواع مواد غذایی بسیار ضروری است و داشتن فضایی بدون شلوغی و به هم ریختگی میزان رضایت شما را از کابینت های خود بالا خواهد برد.

در یک فضای چندمنظوره از لحاظ عملکردی و با پلان باز، سعی کنید فضای ذخیره سازی اختصاصی را در هر منطقه اختصاص دهید، نه فقط فضای ذخیره سازی کمد آشپزخانه. 

برای مثال، صندلی های کمدی در زیر پنجره ها را با کشوهای عمیق برای نگهداری اسباب بازی ها اختصاص دهید و یا اطمینان حاصل کنید که حداقل یک کشو یا یک قفسه در نزدیکی میز تلویزیون خود برای مرتب کردن کنترل های از راه دور و کنسولهای بازی اختصاص داده‌اید.

یکی از مهمترین موارد برای داشتن فضای ذخیره سازی بالا، نصب جزیره ای با داشتن دو طرف کابینت در منطقه غذاخوری می باشد که می توان محل خوبی برای مرتب نگه داشتن ظروف مخصوص غذاخوری باشد.

36- یک آشپزخانه کوچک را با طراحی دقیق به حداکثر ظرفیت خودش برسانید.

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک لاریسا دکو 36

اجازه ندهید تا کمبود فضا، استایل شما را محدود کند. اتخاذ یک رویکرد بلندپروازانه برای طراحی کابینت آشپزخانه کوچک می تواند منجر به داشتن آشپزخانه ای با عملکرد بسیار بالاتر باشد.

در حالی که ترجیح اغلب خانواده ها برای انتخاب رنگ آشپزخانه های کوچک، رنگ های روشن است، ولی اجازه ندهید تا آشپزخانه تان بیش از حد خنثی طراحی گردد.

تاکید چندباره ما در لاریسا دکو (www.larisadeco.ir) این است که استفاده از رنگ ها را در اولویت خود قرار دهید حتی رنگهای واقعا روشن.

رنگهای روشن تاثیری دو چندان در دلنواز بودن کابینت های شما خواهند داشت.

37- تاثیر استفاده از سنگهای با کیفیت را از یاد نبرید.

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک لاریسا دکو 37

تعریف سنگ طبیعی چیزی جز این نیست که بگوییم: “زیبا، مقاوم و جاودانه” . استفاده از سنگ طبیعی در آشپزخانه ماندگاری را به همراه می آورد بی آنکه از جذابیت بصری آن کاسته شود.

سنگ های آهکی، مرمریت، گرانیت و یا حتی در برخی موارد تخته سنگهای بدون شکل خاص، با طیف وسیعی از سایه روشن های رنگی می تواند حس زیبای طبیعی بودن را برای شما به ارمغان آورد.

استفاده از سنگ طبیعی در جزیره آشپزخانه و یا بین کابینت و حتی در کف آشپزخانه بسیار محبوب است و با توجه به تنوع بسیار بالای آنها می توان برای هر کدام از قسمتهای آشپزخانه به یکی از انواع سنگها دل خوش کرد.

نکته ی بسیار مهم در استفاده از سنگ طبیعی، نگهداری آنهاست. زیرا که سنگها یک ماده طبیعی متخلخل می‌باشند و حتما قبل از انتخاب نهایی خود شرایط نگهداری هر کدام از سنگها را با دقت بررسی نمایید و با توجه به سبک زندگی خود و توانایی هایتان برای نگهداری سنگ، آن را انتخاب کنید.

در خصوص انتخاب سنگ طبیعی و یا حتی سنگهای مصنوعی می توانید از توانایی ها و تجربیات کارشناسان لاریسا دکو (www.larisadeco.ir) استفاده نمایید.

38- هیچ وقت از داشتن یک آشپزخانه با کابینت کلاسیک پشیمان نخواهید شد.

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک لاریسا دکو 38

روند طراحی کابینت آشپزخانه ممکن است همیشه در حال تغییر باشد، اما در اغلب موارد این تغییرات، ترکیبی از سبک هاست که در کنار کارکردهای مدرن و به روز ارائه می گردد.

ایده های کابینت آشپزخانه کلاسیک با خطوط همیشگی و جزئیات فراوانش، می تواند تمام سلیقه‌ها را درگیر نماید و شکاف بین مبلمانهای سنتی و طراحی های نئو کلاسیک و یا معاصر را متناسب با خانه شما، پر نماید.

یکی از جذابترین اتفاقات در طراحی کابینت آشپزخانه این است که اگر شما سبک کلاسیک را انتخاب کرده باشید، تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه‌تان می توانند بروزترین و مدرن ترین تجهیزات ممکن باشند و این انتخاب هیچ منافاتی با سبک آشپزخانه شما نخواهد داشت.

39- برای ایجاد فضایی دلپذیر، رنگهای گرم را در اولویت قرار دهید.

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک لاریسا دکو 39

در طول همه‌گیری ویروس کرونا و پس از آن، همه‌ی ما زمان بیشتری را در آشپزخانه‌های خود سپری کرده‌ایم آنها بار دیگر به قلب خانه تبدیل شده‌اند.

با در نظر گرفتن این موضوع، روند آشپزخانه های مینیمال و ساده تا حدودی تغییر کرده است. بله، ما همچنان می‌خواهیم آن‌ها شیک، مدرن و کاربردی باشند، اما به همان اندازه مهم است که آنها احساس خوشایندتری داشته باشند.

این را می‌توان به سادگی با رنگ‌ها، تزئینات، نورپردازی یا حتی مبلمان کابینت به دست آورد. آنها را با رنگ‌های گرم مانند انواع رنگ های چوب عوض کنید و شاهد دگرگونی آشپزخانه باشید.

40- آشپزخانه خود را در صورت امکان در کنار یک فضای سبز بنا کنید.

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک لاریسا دکو 40

در زندگی شهری کمی سخت است تا این مورد را بتوانیم اجرایی کنیم ولی می توانیم فضایی را در کنار آشپزخانه خود ایجاد کنیم که پر از گیاه و گلهای جذاب باشد و یا حتی رو به یک پارک و یا گلخانه های آپارتمانی باشد.

حس جذاب فضای سبز را می توان با این کار به آشپزخانه انتقال داد و از حس مثبت گلها در طراحی آشپزخانه خود نهایت استفاده را ببریم.

40 ایده تا به اینجا مطرح کرده‌ایم، که ایده های بسیار جذابی و خلاقانه ای بوده است. (به مقالات قبلی از این 52 ایده رجوع بفرمایید). 12 ایده نهایی را در مقاله‌ی بعدی ارائه خواهم کرد و از شما صمیمانه خواستاریم تا با ارائه نظرات خود ما را راهنمایی بفرمایید تا بتوانیم بهترین و خلاقانه ترین مطالب و دکوراسیون‌های آشپزخانه را تهیه نماییم.

ما در لاریسا دکو تمام تمرکز خود را بر ایجاد ارتباط گسترده و سالم با شما گذاشته ایم و برای هرگونه مشورت، طراحی و اجرای انواع دکوراسیون آمادگی خود را اعلام می کنیم.

لاریسا دکو، ایده ای جذاب

1 فکر در مورد “ طراحی کابینت آشپزخانه کوچک و 52 ایده ی خلاقانه مرتبط با آن (قسمت چهارم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *