آشپزخانه, بازسازی, کابینت, کابینت کلاسیک, کابینت مدرن, کابینت نئو کلاسیک, مقالات

52 ایده برای دکوراسیون آشپزخانه و کابینت

دکوراسیون آشپزخانه بک اسپلش لاریسا دکو

دکوراسیون آشپزخانه و 52 ایده برای آن (قسمت دوم)

در ادامه مقاله کابینت و 52 ایده خلاقانه برای کابینت آشپزخانه، می رسیم به ایده های شماره 11 الی 20 که می توانیم به اختصار بگوییم که این قسمت از ایده ها به شاکله اصلی طراحی اختصاص دارد و فوق العاده در روند انتخاب سبک کابینت و طراحی کابینت شما می تواند تاثیر گذار باشد. 

در انتخاب مدل کابینت و به دنبال آن دکوراسیون آشپزخانه، شما نیاز به دانستن نکات ظریفی از طراحی کابینت، انتخاب مدل کابینت، و سبک کابینتهای خود دارید. 

در کنار این اطلاعات شما می بایست برای ایجاد یک هارمونی مناسب بین دکوراسیون آشپزخانه خود و مدل کابینتهای خود به یک سری اصول پایبند باشید. 

در نهایت با ترکیب سلیقه‌ی خود، ایده هایتان، رنگ های دلخواهتان، شما می توانید مدل کابینت خود را به بهترین نحو ممکن انتخاب کنید. 

و از همه مهمتر برای طراحی کابینت آشپزخانه تان می بایست تلفیقی از شخصیت خودتان و میزان عملکرد مورد نیازتان را در کنار هم داشته باشید. 

لاریسا دکو با تکیه بر سالها تجربه در امر طراحی و اجرای مدل های کابینت و ارائه کاملی از انواع دکوراسیون آشپزخانه، می تواند شما را در این مسیر همراهی نماید.

لاریسا دکو (larisadeco.ir) با شعار ایده ای جذاب، تمام تمرکز خود را بر روی طراحی کابینت آشپزخانه کاربردی و بهینه گذاشته و در تمامی مراحل از طراحی مدل کابینت تا اجرای کابینت در کنار شما خواهد بود. 

حال برویم به سراغ ادامه ی مطالب، در مقاله قبلی 10 ایده را مطرح کردیم و در این نوشته به سراغ 10 ایده دیگر خواهیم رفت.

با ما باشید.

11- برای فضای بین کابینت های خود پوششی جذاب و مناسب پیدا کنید. (backsplash)

دکوراسیون آشپزخانه بک اسپلش لاریسا دکو

ایده های دیوارکوب یا backsplash زیادی برای آشپزخانه وجود دارد که می‌تواند باعث تمایز ایده‌ی شما با دیگر ایده‌های اجرا شده خواهد شد.

مواد غیر منتظره‌ای مثل الوار یا چوبهای طبیعی با ضخامتهای کمتر، اگر به درستی مهر و موم شوند می‌توانند بسیار جذاب و کاربردی باشند. 

در واقع منظور این است که استفاده از متریالهای طبیعی و اجرای آنها در دکوراسیون آشپزخانه نیازمند مهارت اجرایی بالایی است و باید برای نقاط ضعف و قوت هر یک از آنها برنامه ی مشخصی داشت.

کابینت آشپزخانه و به دنبال آن دکوراسیون آشپزخانه نیازمند یک طراحی منسجم و عملکردی می باشد. 

در این عکس متریال استفاده شده برای پوشش قفسه‌های باز بالا استفاده شده است که ظاهری گرم و منسجم ایجاد کرده است که حتی در سبک‌های مدرن کابینت آشپزخانه هم بسیار کاربردی خواهد بود.

12- بازی با مقیاس

دکوراسیون آشپزخانه لاریسا دکو 12

طراحی داخلی و دکوراسیون آشپزخانه را هیج وقت نادیده نگیرید. استفاده از کلیه عناصر طراحی برای فضاهای در دسترستان را جزو الویتهای طراحی بگذارید. 

به طور مثال می‌توانید به راحتی با پترنهای متفاوت بر روی اجسام طراحی منحصر به فرد خود را به فضای آشپزخانه‌تان القا کنید.

در عکس ارائه شده می توانید ببینید که طراح از همان ترکیب شکل و رنگ دیوارها بر روی یکی از المانهای آشپزخانه استفاده کرده است. 

در واقع وقتی از طرح و رنگ به خوبی استفاده می شود، می‌توانید سلیقه و شخصیت خود را در آشپزخانه‌تان جاری کنید.

همانطور که در عکس کاملا مشهود است با انتخاب یک مقیاس کمی بزرگتر از طرح روی دیوار، برای پشتی صندلی ها و تکرار آن از همان زاویه بر روی آنها تاثیر بیشتری ایجاد کرده است و باعث شده تا الگوی اصلی کامل‌تر دیده شود.

اما با توجه به سبک آشپزخانه های ایرانی و نحوه استفاده از فضاها و البته فاصله گرفتن سلیقه ایرانی نسبت به استفاده از کاغذ دیواری در آشپزخانه می توان اینطور برداشت کرد که این ایده نمی تواند ایده‌ی موفقی برای ما باشد.

لذا پیشنهاد می کنیم برای این سبک از ایده‌ها که با پترنها درگیر است به سمت طرح ها و پترنهای کاشی‌های بین کابینتی رفته و با توجه به آنها، مقیاسی از طرح را پیاده کنید.

13- خلوت نگه داشتن دیوارها برای یک آشپزخانه آرام و دلباز

دکوراسیون آشپزخانه لاریسا دکو ایده ی 13

برای آشپزخانه‌های کوچک و یا تاریک و یا حتی در آشپزخانه‌هایی که می خواهید احساس آرامش بیشتری داشته باشید بهتر است تا از کابینتهای دیواری کمتری استفاده کنید و دیوارهای آشپزخانه را خالی نگه دارید.

این ایده بدین معناست که ممکن است مجبور شوید برای نگهداری وسایل مازاد آشپزخانه، برای خود انباری در جای دیگری آماده کنید و این شاید باعث شود تا فضای آشپزخانه شما بیشتر شبیه اتاقهای دیگرتان شود تا یک آشپزخانه مجهز.

اما با توجه به دلبازتر شدن فضا و جاری شدن نور بیشتر به داخل فضای اصلی آشپزخانه می‌توان از ضعف های چشم پوشی کرد. 

14- مدیریت هزینه ها در کلیه مراحل اجرای دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه لاریسا دکو ایده 14

دانستن هزینه‌های یک دکوراسیون آشپزخانه جدید می‌تواند به شما کمک کند تا از همان ابتدای کار بدانید کجا باید هزینه کنید و کجا هزینه های خود را مدیریت کنید.

برای این کار پیشنهاد ما این است که اگر تیم مجربی به استخدام خود درآورده‌اید نظرات آنها را حتما جویا شوید و یا با انتخاب یک طراح آشنا به فرآیند های عملکردی و انتقال دغدغه های مالی خود به وی، جلوی هزینه های اضافی را از همان بدو شروع کار بگیرید.

برای هر منزلی کابینت واقعا چشم و چراغ آن می‌باشد بنابراین می بایست روی گزینه‌های طراحی، مدل کابینت و سفارشهای طراحی خود مطابق با معیارهای شخصی خود پافشاری نمایید.

صرفه جویی در هزینه‌های لوازم مورد نیاز روی میز و یا جزیره آشپزخانه و همچنین کفپوشها بهترین راه برای نزدیک شدن به یک طراحی کاملا کاربردی در آشپزخانه‌تان می‌باشد و از این طریق می‌توانید استخوان بندی فضای خود را با حداکثر طول عمر به صورت کاملا منطقی به دست بیاورید.

15- از هر قسمتی در آشپزخانه خود برای افزایش ذخیره سازی استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه لاریسا دکو ایده 15

هر چقدر هم که آشپزخانه شما بزرگ و مجهز باشد، فضای ذخیره سازی عالی باعث می شود که عملکرد بهتری داشته باشد و از آن مهم تر آشپزخانه تمیزتر به نظر برسد.

بنابراین در طول فرآیند طراحی این را در نظر بگیرید که آیا ممکن است عناصری از معماری در خانه شما وجود داشته باشد که بتوان از آنها برای ذخیره سازی اضافی استفاده کرد یا خیر.

به طور مثال در عکس ارائه شده، وجود یک راه پله جذاب در فضای بین آشپزخانه و نشیمن باعث شد تا طراحی از فضای خالی زیر راه پله بهترین استفاده را در راستای بهبود عملکرد دکوراسیون آشپزخانه داشته باشد.

16- طراحی آشپزخانه‌ی کاربردی خود را با عناصر مستقل ترکیب کنید.

دکوراسیون آشپزخانه لاریسا دکو ایده 16

آشپزخانه‌های مجهز و عملکردی از همه‌ی ابعاد خود و سانتی متر سانتی متر از فضای خود استفاده می‌کنند.

 این اقدام می تواند در آشپزخانه احساس را از بین ببرد و آشپزخانه را خالی از روح کند. 

بنابراین اگر شخصیتی که می خواهید برای آشپزخانه‌ی خود تعریف کنید را می‌خواهید داشته باشید و برایتان ارزشمند است پیشنهاد می‌شود که حداقل یک تکه مبلمان مستقل را در چیدمان خود بگنجانید و یا حتی بوفه یا کمد و البته به جزیره هم می توانید نیم نگاهی داشته باشید. 

بهتر است طرح هایی را انتخاب کنید که با سبک آشپزخانه شما مطابقت داشته باشد و نباید سنتی باشند.

انتخاب شیشه به عنوان یک متریال برای دربهای کابینت خود یک انتخاب عالی برای آشپزخانه است. 

کابینتهای براق نه تنها یکنواختی درهای جلو را از بین می برد بلکه در برخی موارد باعث می‌شوند تا شما بتوانید جریان نور را به گوشه های تاریک‌تر آشپزخانه خود داشته باشید.

داشتن درهای شیشه ای به اندازه قفسه بندی باز برای نمایش قطعات ارزشمند شما خوب است.

آنها همچنین هنگام دسترسی به لوازم ضروری روزمره فوق العاده هستند و به شما امکان می دهند تا ببینید که چه چیزهایی دارید و آنها را دقیقا در کجا قرار داده‌اید.

17- یک طرح تمام سفید را با نقوش و بافت طبیعی از حس سردی به سمت حس جذاب گرم هدایت کنید.

دکوراسیون آشپزخانه لاریسا دکو ایده 17

انتخاب رنگ سفید همیشه هوشمندانه است. 

علاوه بر روشن کردن فضاهای کوچکتر و بزرگ‌تر جلوه دادن فضاها، آشپزخانه‌های سفید شیک هستند، اما باید آن را با پوشش ها و یا متریالهای گرم مثل چوب طبیعی ترکیب کنید.

در هنگام انتخاب رنگ باید نیاز خود به تجربه مثبت و لذت بخش از فضای آشپزخانه‌تان را در نظر بگیرید. 

برای آشپزخانه‌های کوچک رنگ سفید انتخابی جسورانه نمی‌باشد (بلکه انتخابی منطقی است) ولی با انتخاب رنگ سفید بهتر است تا در انتخاب رنگ کف پوشها، روکشهای میز و حتی دستگیره ها از رنگهای گرم استفاده کنید.

18- برای ایجاد یک طرح متوازن بهتر است تا طرح خود را با یک پوشش دیگر مخلوط کنید.

دکوراسیون آشپزخانه لاریسا دکو ایده 18

در عکس نیز می‌توانید ببینید که تاثیر طرح کاشی‌های بین کابینتی چقدر بالاست. 

در هنگام طراحی آشپزخانه همیشه یک ویژگی چشم نواز برای طرح خود ایجاد کنید. مثل کاشی های بین کابینتی و یا استفاده از سنگ برای فضای بین کابینتهای آشپزخانه خود.

شما می‌توانید با انتخاب سنگ رویه کابینتهای خود و ادامه دادن آن در بین کابینتها به یک ایده ی فوق العاده جذاب برای کابینت خود برسید.

اصولا در هنگام انتخاب سنگهای طبیعی برای کابینتهای خود، به رگه های اصلی این سنگ با دقت بیشتری نگاه کنید و در طراحی خود سعی کنید تا رگه ها را بر روی هر دو قسمت (رویه کابینت و دیوار بین کابینتهای زمینی و هوایی) داشته باشید.

یا با انتخاب کاشی های بین کابینتی از تنوع رنگ بیشتری برخوردار شوید و طراحی خود را به روز تر نمایید.

 کاشی یا سرامیک‌های بین کابینتی دارای لعاب می‌باشند و این لعاب می تواند در تلالو نور بازتابیده شده روی آنها بسیار تاثیرگذار باشد. 

پس می توانید در کنار کاشی و سرامیکهای بین کابینتی، نورپردازی خوبی هم داشته باشید تا پوششی که صحبت از آن کردیم را ایجاد نمایید.

19- رنگ خاکستری با تناژ عمیق تر تاثیر بیشتری ایجاد می کند.

دکوراسیون آشپزخانه لاریسا دکو ایده 19

بسیار مهم است که وقتی می‌خواهید یک طرح برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، آن را در خانه خود و با سلیقه تان تطبیق دهید.

خود را برای انتخاب رنگهای سنتی صرفا به خاطر پیروی از ترند روز متقاعد نکنید. اجازه دهید سلیقه تان در جای جای طراحی جاری گردد و از اینکه در انتخاب خود با دیگران متفاوت باشید نهراسید.

انتخاب رنگهای خنثی مثل سفید هرگز در آشپزخانه از مد نمی‌افتد و اگر به دنبال رنگهای قوی تری هستید حتما آشپزخانه های مشکی، سرمه ای و خاکستری را مد نظر قرار دهید.

برای اینکه بعد از انتخاب این رنگها مقداری از تناژ تیره آنها بکاهید می توانید با انتخاب رویه کابینت روشن و یا حتی کفپوشهای رنگ روشن به طراحی دلخواه دست پیدا کنید.

20- با دکورهای انتخابی بر اساس سلیقه‌ی خود، شخصیت را به آشپزخانه خود هدیه کنید.

دکوراسیون آشپزخانه لاریسا دکو ایده 20

برای دوستداران رنگ، آشپزخانه مکانی عالی برای ارائه روحیات خود می باشد. 

شما می‌توانید با معرفی یک تم رنگی منحصر به فرد از سایه ها، الگوها و پترنهای مورد عللاقه‌تان آشپزخانه‌ای منحصر به فرد داشته باشید.

برای یک آشپزخانه رنگارنگ خوب، مهم است که سایه های روشن آبی، قرمز و صورتی را دریک فضای خنثی قرار دهید، یعنی به زبان ساده از رنگهای گرم و خاص در کنار رنگهای خنثی استفاده نمایید. اما در هنگام ترکیب الگوهای مختلف مانند کفپوش بهتر است مقداری رنگ تیره تر را انتخاب کنید.

مطالعه بیشتر:

برای خواندن قسمت اول این مقاله و 10 ایده ی اول حتما به مقاله:

“کابینت و 52 ایده خلاقانه دکوراسیون آشپزخانه” مراجعه نمایید.

شما می توانید برای آشپزخانه خود و تغییرات داخل آن با کارشناسان لاریسا دکو مشورت نمایید.

لاریسا دکو در کلیه مراحل، از طراحی تا اجرا در کنار شما خواهد بود و بر اساس بهترین و مفید ترین و بهینه ترین ایده های روز برای شما طراحی کابینت را صورت خواهد داد.

لاریسا دکو ایده ای جذاب 

6 فکر در مورد “ 52 ایده برای دکوراسیون آشپزخانه و کابینت

  1. بهاره گفت:

    خیلی ایده های جذابی بود مرسی!

    1. larisadeco گفت:

      ممنون از اینکه ما را دنبال می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *