مقالات, رپورتاژ آگهی

مصالح ساختمانی نحوه ساخت و استفاده آنها

مصالح ساختمانی نحوه ساخت و استفاده آنها

زمانی که به فکر احداث یک هزینه ساخت ویلا دوبلکس می افتیم اولین چیزی که نیاز اساسی ما برای ساختن ساختمان است، مصالح ساختمانی است.

مصالح در واقع متریال هایی است که میتوان با استفاده از آنها یک سازه را ساخت. برای اینکه بخواهیم یک ساختمان را بنا کنیم نیاز به مصالح مختلفی داریم و این مصالح بسته به کارایی آنها در کل بنای ساختمان به کار گرفته میشوند.

 در واقع نه تنها بنّا بلکه تمامی عوامل انسانی موثر در ساخت و ساز باید مصالح ساختمانی را بشناسند تا بر اساس این شناخت بتوانند یک ساختمان محکم و بادوام احداث کنند.

آشنایی با مصالح موجود در بازار

برخی از مصالح از قدیم تا به امروز جایگاه خود را در ساختمان سازی حفظ کرده و از اساسی ترین نیازهای ساخت یک ساختمان وجود آنهاست.

این مصالح همان سیمان، گچ، آجر، بتن، فلز و چوب هستند.

البته علاوه بر این ها مصالح های نوینی امروزه با توجه به نیاز یک ساختمان هزینه طراحی ویلا و ساخته شده اند و در برخی موارد برای ساخت یک ساختمان از آنها استفاده می شود؛ اما مقاومت بسیار بالا و قیمت مناسب متریال های گفته شده باعث شده است که با وجود مصالح نوین طرفداران مخصوص به خود را حفظ کند. با این وجود مصالح های نوین قابلیت های جدید و کارآمدی را دارند که مصالح قدیمی فاقد آن می باشند.

هر یک از مصالح در بخشی از ساختمان کارایی دارند و در همان بخش نیز به کار گرفته میشوند.

دسته بندی انواع مصالح بر اساس جنس آنها

دسته بندی انواع مصالح بر اساس جنس آنها

مصالح موجود در بازار انواع مختلفی دارند که میتوان آنها را بر اساس جنس شان دسته بندی کرد مصالح ساده و مصالح مرکب دو دسته از مصالح هستند که در این قسمت به آنها اشاره خواهیم کرد.

 مصالح ساده همان مصالح هایی هستند که دارای مواد تشکیل دهنده شبیه به هم هستند و مدت های زیادی است که طرفداران مخصوص به خود را دارند. از جمله این مصالح میتوان به سیمان و آجر اشاره کرد.

مصالح مرکب برخلاف مصالح ساده تشکیل شده از متریال های مختلف هستند و این تنوع متریال ها در ساخت آنها باعث شده است که به عنوان مصالح مرکب شناخته شوند. ایزوگام بتن و مصالح مرکب موجود در بازار می باشند.

دسته بندی انواع مصالح ساختمانی بر اساس نحوه تولید

از آنجایی که مصالح ساختمانی خود نیست بر آینده ساخت و تولید دارند و بهتر است که بدانیم هر کدام از انواع مصالح ساختمانی چگونه ساخته می شوند مصالح ساختمانی به دو صورت ساخته می شوند. پیش ساخته و درجا دو نوع روش تولید مصالح هستند.

ساخت ویلا شیبدار مصالح پیش ساخت همانطور که از نامش مشخص است در کارگاه های تولیدی ساخته شده و سپس به محل ساخت ساختمان منتقل می شود و بدین صورت در ساخت ساختمان از آن استفاده می گردد این مصالح هزینه های کمتری را به سازنده ساختمان تحمیل می کنند؛ همچنین دیگر نیاز نیست زمانی را برای ساخت این مصالح صرف کرد.

این مصالح در ساخت یک سازه بسیار مهم و اساسی هستند و می‌توان گفت نبود آنها را با هیچ نوع مصالح دیگر نمی توان جبران کرد البته این مصالح در برابر تغییرات انعطاف پذیر نیستند و این مورد یکی از معایب این مصالح میباشد.

دسته بندی انواع مصالح ساختمانی بر اساس نحوه تولید

انواع آجر و بلوک های از پیش ساخته شده جزء این دسته هستند.

مصالح ساختمانی در جا نیز همانطور که از اسمشان مشخص است در همان محلی که به تولید و ساخت و ساز ساختمان می پردازیم تولید می شوند. اسکلت ساختمان، انواع ملات و بتن درجا جزء مصالح درجا هستند.

مصالح پایدار چیست و چه استفاده ای در دنیای امروزه دارد؟

پخش عظیمی از مصالحی که در ساخت بنا از آنها استفاده می شود قابل تجدید نیستند و استفاده از آن ها می تواند بر محیط زیست و زندگی جانوران تاثیر گذار باشد.

 همچنین منابع تجدید پذیر نیستند و با استفاده تمام میشوند و نسل های آینده نمیتوانند از آنها استفاده کنند.

آلودگی‌های برخاسته از این مصالح به چرخه طبیعت و اتمسفر زمین آسیب های جدی می رساند در نتیجه باید استفاده از این مصالح تا حدود زیادی محدود شود و به جای آن استفاده از مصالح پایدار جایگزین شود و با این اقدام از خطرات زیست محیطی و آلودگی های ناشی از استفاده از این مواد و همچنین به پایان رسیدن عمر مصالح جلوگیری میشود.

سخن پایانی

به طور کلی در این مقاله تلاش ما بر این بود تا شما را با مصالح ساختمانی و نحوه تولید آنها و دسته بندی مصالح آشنا کنیم. برای استعلام قیمت مصالح با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

villatobesaz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *