مقالات, آشپزخانه, کابینت, کابینت مدرن, کابینت نئو کلاسیک

مزایا و معایب کابینتهای درب مگنتی و کابینتهای بدون دستگیره

مزایا و معایب درب مگنتی و دستگیره مخفی

چرا باید از کابینتهای بدون دستگیره استفاده کنیم؟ آیا استفاده از کابینتهای بدون دستگیره برای زندگی امروز جذابتر است؟

عمر مفید کابینتهای بدون دستگیره چقدر است؟ کابینت های داراری دستگیره زیباتر هستند یا بدون دستگیره؟ کابینتهای با درب مگنتی چقدر عمر می کنند؟ انتخاب کابینت درب مگنتی منطقی است؟

سوالاتی که ارائه شد دغدغه مشتریان برای انتخاب کابینتهای بدون دستگیره و یا کابینت‌های درب مگنتی می باشد و اغلب از این دست سوالها را، ما در نمایشگاه مرکزی مجموعه لاریسا دکو پاسخگو هستیم.

جواب منطقی برای همه‌ی کسانی که این دغدغه را دارند این است که ” سبک طراحی کابینت شما چیست؟ ” و “از کابینتهای آشپزخانه خود چه انتظار عملکردی دارید؟ “

در این مقاله سعی کرده‌ایم در خصوص کابینت‌های بدون دستگیره اطلاعات جامعی برای شما مهیا کنیم و به بررسی مزایا و معایب آنها بپردازیم، و سوالهای شما در خصوص این کابینتها را پاسخگو باشیم تا در زمان انتخاب کابینت مورد علاقه خود با دقت بیشتری تصمیم گیری نمایید.

مزایا و معایب کابینتهای درب مگنتی و بدون دستگیره اغلب به نحوه استفاده آنها و سبک زندگی افراد مرتبط است و دقیقا نمی توان برای این سبک به طور قطع مزایا و معایب خیلی خاصی را بر شمرد.

کابینتهای درب مگنتی در لاریسا دکو

در ادامه این مقاله به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد که در طی مدتی که آنها را در پروژه های مختلف اجرا نموده‌ایم، با آنها برخورد داشته‌ایم.

“مزیت و عیب در هر سبک از طراحی کابینت بسته به نوع زندگی شخص و میزان مصرف تعریف می‌گردد. پس برای بررسی دقیق هر سبک از طراحی کابینت، ابتدا به نحوه زندگی و استفاده خود دقت نمایید و در انتها تصمیم گیری کنید.”

مزایای کابینت های بدون دستگیره و درب مگنتی

اصولا کابینت های بدون دستگیره به صورت آهنربایی و مکانیکی هستند که با جایگذاری فنر در یونیتهای داخلی کابینت با فشار به سمت داخل، فنر آزاد شده و درب را به بیرون هل می دهد. یا با جایگذاری دستگیره های مخفی در بالای هر درب، می توانید به راحتی آن ها را باز و بسته نمایید.

این دستگیره های مخفی می توانند رنگهای متفاوتی داشته باشند و نسبت به رنگ کابینت آشپزخانه خود می توانید آنها را رنگ آمیزی نمایید.

توجه به جزئیات در دکوراسیون داخلی منازل برگ برنده شما در داشتن فضایی دلنشین است. استفاده از دستگیره های مخفی یا آهن رباها و فنر در کابینت های آشپزخانه باعث می شوند تا جزئیات کمتری بر روی کابینت به چشم بیاید و سادگی بیشتری را به کابینت های شما القا نماید.

حال بهتر است تا مزایای این کابینتها را با هم بررسی نماییم:

مهمترین مزیت این دستگیره ها و استفاده از آنها این است که شما هیچ ابزاری روی دربهای کابینت آشپزخانه خود نمی بینید و با یک سطح صاف و صیقلی رو به رو هستید و آشپزخانه تان را خلوت تر می توانید ببینید.

همچنین کابینتهای بدون دستگیره در راستای ترند طراحی این روزها بسیار پر استفاده شده اند. استفاده از آنها فضایی لوکس و مدرن را در آشپزخانه ایجاد می کند.

با توجه به ایجاد فضایی مدرن در آشپزخانه و اقبال عمومی به سمت دکوراسیون مدرن، بعید به نظر می رسد تا به این زودیها از مد بیفتد که این قضیه برای مصرف کننده بسیار پر اهمیت می باشد و می توان از آن به عنوان یکی از مزیتهای دیگر این سبک از کابینت اشاره کرد.

از دیگر مزایای این دربها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- مخفی بودن دستگیره های آنها و طراحی ساده آنها

2- این سبک از طراحی بسیار زیبا و مدرن می باشد.

3- دارای طراحی بسیار خلاقانه و کاربردی می باشد.

4- مناسب برای سبک مدرن و در برخی موارد هم سبک نئو کلاسیک

5- سادگی استفاده از آنها

6- تعمیر پذیری ساده

درب کابینت مگنتی در لاریسا دکو
کابینت درب مگنتی در لاریسا دکو

کابینتهای مگنتی:

در این کابینتها درب کابینت تنها با فشار یک انگشت باز شده و از جایگاه ثابت خود خارج می شود. در این دربها یک صفحه بسیار کوچک بر روی سطح داخلی درب کابینت متصل شده و در بدنه یا یونیت کابینت نیز ابزاری نصب می شود که در واقع داخل آن فنری وجود دارد که بعد از فشرده شدن درب با ضربه ای کوچک فاصله ای بین مگنت و صفحه کوچک ایجاد می کند و درب باز می گردد.

کابینتهای با دستگیره مخفی:

در این سبک از دربهای کابینت که عمدتا برای کابینتهای زمینی استفاده می شود، شاخه های U شکل استفاده می شود که باعث می گردد تا فضایی کافی برای انگشتان دست در بالای درب ایجاد شود تا بتوان آنها را به راحتی باز یا بسته نمود.

از مزایای دیگر آشپزخانه های با کابینت های بدون دستگیره می توان به آشپزخانه ای امن تر برای کودکان اشاره کرد. زیرا که لبه های دستگیره ی درب ها و کشوها بسیار تیز می باشند و کودکان ممکن است در هنگام رفت و آمد با آنها برخورد نمایند.

لذا با استفاده از کابینتهای بدون دستگیره این قسمت از آشپزخانه که خطرناک است، ایمن می گردد.

معایب درب کابینتهای بدون دستگیره:

از معایب کابینتهای بدون دستگیره می توان به این اشاره کرد که اگر شما از یراق آلات بی کیفیت در مگنت و فنر کابینت خود استفاده کنید بعد از مدتی استفاده خراب خواهد شد و مجبور به تعویض آن خواهید بود.

البته لازم به ذکر است که چون در این مکانیزم استفاده از فنر و مگنت در اولویت می باشد به هر حال بعد از مدتی استفاده از حالت اولیه خود خارج می شود و نیاز به تعمیر خواهد داشت. مکانیزم های مگنتی جدید به دلیل اینکه در داخل بدنه کابینت قرار می گیرند از متریالهای درجه یک ساخته می شوند و عمر مفید زیادی دارند.

کابینتهای درب مگنتی در لاریسا دکو
کابینتهای درب مگنتی در لاریسا دکو
کابینتهای درب مگنتی در لاریسا دکو
کابینتهای درب مگنتی در لاریسا دکو
کابینتهای درب مگنتی در لاریسا دکو
کابینتهای درب مگنتی در لاریسا دکو

جمع بندی:

می توان اینطور این مطلب را جمع بندی کرد که شما در ابتدا باید سبک کابینت آشپزخانه خود را تعیین نمایید و همچنین کاربری کابینتهای خود را نیز مشخص نمایید.

در کابینتهای دیواری اصولا استفاده از مکانیزم مگنت پیشنهاد می شود، اما در کابینتهای زمینی می توانید از دستگیره مخفی نیز استفاده کنید. (که پیشنهاد جذابتری می باشد)

در هنگام استفاده از دستگیره مخفی  شما می توانید شاخه های U شکل مورد استفاده را به رنگهای مدنظر خود در آورید و از آنها به عنوان عناصری جذاب در طراحی خود استفاده کنید.

ما در سبک طراحی مدرن با دستگیره ها و المانهای روی دربهای کابینت طرف نیستیم و استفاده از آنها اصلا مجاز نیست اما در سبکهای کلاسیک و نئو کلاسیک استفاده از دستگیره ها، رایج و در برخی موارد حتی الزام نیز می باشد.

البته در برخی مواقع در انتخاب سبک نئو کلاسیک و مخصوصا در ترکیب دو متریال متفاوت با یکدیگر می توانیم از دربهای مگنتی و یا دربهای بدون دستگیره و یا دستگیره مخفی استفاده کنیم.

در کل می توان گفت که سبک مدرن به دلیل سادگی و سطوح صاف خود و خطهای شکسته بهترین سبک برای استفاده از دربهای مگنتی و کابینتهای بدون دستگیره می باشد. حذف عناصر اضافه در این سبک باعث شده تا بسیار پر طرفدار باشد.

اگر شما طرفدار طراحیهای ساده و مینیمال هستید و سطوح صاف و یکدست را می پسندید پیشنهاد ما به شما انتخاب سبک مدرن برای کابینتهای آشپزخانه تان است و در کنار آن استفاده از دربهای مگنتی در کمدهای دیواری و استفاده از دستگیره مخفی در کابینتهای زمینی تان است.

در این نوشته سعی کردیم تا به تعدادی از مهمترین مزایا و معایب کابینتهای مگنتی و کابینتهای با دستگیره های مخفی اشاره کنیم. سایر مقالات وبسایت لاریسا دکو را نیز حتما مطالعه بفرمایید، در تک تک مقالات منتشر شده در وبسایت، هدف ما بررسی دغدغه ها و مشکلات انتخاب یک کابینت آشپزخانه ی مناسب با نیازهای شما می باشد و در لابه لای تمام این مقالات شما می توانید به هدف خود در طراحی کابینت آشپزخانه تان برسید.

در نهایت لازم است اعلام کنیم که مجموعه لاریسا دکو آماده هرگونه همکاری از مرحله طراحی تا اجرا با شما عزیزان می باشد و همکاران ما در این مجموعه نسبت به سوالات و مشکلات شما در امر انتخاب و طراحی و اجرای کابینت مدنظرتان با شما همراه خواهند بود.

کابینتهای درب مگنتی و دستگیره مخفی در لاریسا دکو
کابینتهای درب مگنتی و دستگیره مخفی در لاریسا دکو

1 فکر در مورد “ مزایا و معایب کابینتهای درب مگنتی و کابینتهای بدون دستگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *