آشپزخانه, دکوراسیون, کابینت, کابینت کلاسیک, کابینت مدرن, کابینت نئو کلاسیک, مقالات

11 نکته برای انتخاب صحیح جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه لاریسا دکو

11 نکته برای انتخاب صحیح جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه، عنصری برای تعریف مجدد فضای آشپزخانه و 11 نکته برای انتخاب آن

1- هرگز قدرت جزیره آشپزخانه را دست کم نگیرید. جزیره آشپزخانه به عنوان اصلی ترین عنصر طراحی کابینت های آشپزخانه شما می تواند تاثیر عمیقی هم بر طراحی کابینتها گذاشته و هم در تعریف عملکرد دقیق آشپزخانه تاثیر گذار باشد.

در واقع چه از جزیره آشپزخانه برای آماده کردن یک وعده شام استفاده کنید و یا برای چیدمان بهترین ظروف چینی خود و یا حتی به عنوان میز کوچکی برای دور هم نشستن و صرف چای عصرگاهی، باز هم از لحاظ کاربردی و عملکردی در طراحی کابینتهای آشپزخانه و همچنین در نحوه ی استفاده از فضای آشپزخانه بسیار نقش محوری دارد.

اما کاربردی بودن جزیره آشپزخانه و پر مصرف بودن آن دلیل بر این نیست که نباید این عنصر مهم طراحی کابینت آشپزخانه شیک باشد و می توان و یا باید آن را در شیک ترین حالت خود طراحی نمود.

در واقع با ترفندهای مناسب و طراحی کابینت آشپزخانه به صورت بهینه و عملکردی، جزیره آشپزخانه می تواند نقطه تلاقی کامل فرم و عملکرد باشد.

یعنی هم می تواند به طور کاملا شخصی سازی شده، شیک و به روز طراحی گردد و هم می تواند عملکرد فوق العاده ای داشته باشد.

لاریسا دکو با سابقه زیاد در طراحی کابینت آشپزخانه و جزیره های مربوط به آن شما را به مطالعه ادامه این مطلب دعوت می نماید.

امیدواریم مطالب مطرح شده و همچنین انتخاب عکسها بتواند در نظم دهی به ایده های شما برای طراحی کابینت آشپزخانه کمک شایانی بنماید.

برای الهام گرفتن از نظرات و طراحی های مختلف طراحان این صنعت، یعنی کابینت آشپزخانه، سراغ تعدادی از طراحان مطرح رفتیم تا بتوانیم از ایده های پرطرفدار و جذاب آنها که به اشتراک گذاشته اند استفاده کنیم.

همانطور که به نظر می رسد انتخاب صحیح و دقیق یک طرح برای جزیره آشپزخانه به عنوان یک عنصر مهم برای قلب خانه شما (کابینت آشپزخانه) کاری بس با حوصله بوده و نیاز به دقت فراوانی دارد.

تصمیم گیری در راستای انتخاب ترکیب و یا حتی متریال مصرفی در بدنه های اصلی یک جزیره آشپزخانه تازه ابتدای کار است و باید به جزئیات اضافه تری مثل الگوی لبه های سنگ رویه، قفسه پایین، و انتخاب رنگ برای هر کدام از اینها بیشتر دقت نمود و وقت گذاشتن برای بررسی هرکدام از آیتمهای اشاره شده، می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند.

حال باید به بقیه فضاها نیز توجه کنید. به عبارتی بررسی اینکه سایر فضاهای در دسترس نیز دارای طرح و برنامه ای خاص باشند. یعنی فضای آشپزخانه ی خود، طرح کابینت های آشپزخانه خود، مبلمان منزل خود، محل دقیق قرار گیری جزیره آشپزخانه تان چقدر در حریم نشیمن شما و یا در حریم آشپزخانه تان است.

آیا می خواهید جزیره آشپزخانه تان در راستای امتداد طراحی اتاقتان باشد و یا با تغییر فاحشی برای اتاقتان یک علامت سوال باشد و در واقع آیا با هارمونی کامل می خواهید طراحی نمایید و یا با ایجاد تضاد در کلیه مراحل طراحی به دنبال شخصی سازی طراحی آشپزخانه خود هستید.

و این کامل به شما بستگی دارد و نیاز است تا قبل از شروع به ساخت جزیره آشپزخانه خود به تک تک این نکات فکر کرده و برای آنها برنامه ریزی داشته باشید.

تیم طراحی لاریسا دکو با تکیه بر سالها تجربه در امر طراحی کابینت آشپزخانه آمادگی کامل خود را برای هر گونه مشاوره در امر طراحی و ساخت انواع جزیره آشپزخانه و کابینت آشپزخانه اعلام می دارد.

پس برای داشتن بهترین اتاق منزلتان حتما با ما مشورت نمایید.

همچنین شما می توانید با مطالعه مطالب دیگر ما در بخش مقالات با جدیدترین متدهای طراحی و با دریافت اطلاعات فوق العاده جذاب، ارتباط خود را با ما مستحکم تر نمایید.

جزیره آشپزخانه کابینت آشپزخانه لاریسا دکو

2- همه چیز را به طور طبیعی حفظ نمایید.

به نظر شما هم آشپزخانه ای پر از رنگهای خنثی خسته کننده است؟

امیلی هندرسون طراح این آشپزخانه در این خصوص اینطور بیان می کند که:

ما واقعا می خواستیم که این جزیره برای کابینتهای آشپزخانه القا کننده روح باشد، و البته تاثیر کاملی بر طراحی گذاشته و آن را مدرن جلوه دهد. بنابراین تصمیم گرفتیم تا برای دستیابی به همه عناصر، یک چوب بافت دار احیا شده را با رنگ مشکی رنگ آمیزی کردیم و از آن در طراحی جزیره استفاده کردیم.

همچنین با استفاده از رنگ طبیعی چوب برای کابینت های آشپزخانه، حس طبیعی بودن را نیز از بین نبردیم و در عین حال رنگ مشکی در کنار رنگ طبیعی چوب جلوه ی بسیار زیادی به کابینتهای آشپزخانه داد.

لکه سیاه، میز سفید و کابینتهای آشپزخانه چوب طبیعی به طرز ماهرانه ای شکاف بین ظرافت و طبیعی بودن را حفظ می کند.

چقدر با صحبتهای این طراح موافق هستید؟ با ما در میان بگذارید.

جزیره آشپزخانه کابینت آشپزخانه لاریسا دکو

3- سنگ رویه مثل یک تابلو

طراح این جزیره آشپزخانه خانم بریجت رومانک (Brigette Romanek ) بوده که جزیره آشپزخانه خود را با یک میز ضخیم و مجلل به ویژگی اصلی و تعیین کننده آشپزخانه بدل کرده است.

بین ترکیب رنگ سیاه و سفید و رگه های سنگ مرمر و جانمایی بسیار جذاب این جزیره میتوان هیپنوتیزم فضا را احساس نمود.

البته از تاثیر شگرف کاشی های کف این آشپزخانه هم نمیشه به راحتی گذشت و احساس یک فضای گرم ولی در عین حال سنتی را القا خواهد کرد.

جزیره آشپزخانه کابینت آشپزخانه لاریسا دکو

4- بر جزئیات تمرکز کنید

مسلما باید به جزیره آشپزخانه به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد برای آشپزخانه فکر کرد، اما اگر بخواهیم احساس خاص تری به آشپزخانه و کابینت های آشپزخانه خود بدهیم باید بر روی جزئیات کوچکتری تمرکز کنیم.

درتوضیح عکس ارائه شده می توان گفت:

زمانی که طراحان اوندین کارادی و سوزان دیویس تیلور روی این اقامتگاه در کالیفرنیا کار می کردند، به سراغ تاریخ غنی این خانه رفتند و در خصوص کلیه جزئیات آن تحقیق و بررسی کردند تا بتوانند همان احساس را برای آن زمان مجددا زنده کنند.

کارادی توضیح می دهد: صفحه های چوب طبیعی گرم و میز صابونی دلپذیر، جزیره آشپزخانه را – که از رنگ های آرام تری برای رنگ آمیزی آن استفاده شده – از بقیه آشپزخانه متمایز می کند.

شکل و رنگ میز که به صورت آبشاری می باشد شبیه شیشه های پنجره است و اسکلت بندی این خانه تاریخی اسپانیایی دهه 1920 را تداعی می کند.

جزیره آشپزخانه کابینت آشپزخانه لاریسا دکو

5- کنتراست ایجاد کنید.

طراح این جزیره کسی نیست جز کیتی هاجز که در این طرح، جزیره آشپزخانه را با طراحی داخلی اتاق تطبیق داده است و برای پایه های جزیره رنگ خاصی را انتخاب کرده و برای رویه نیز از رنگ سفید شفاف در طراحی خود استفاده کرده است.

این ترکیب با کنتراست بالا نه تنها به خوبی ظاهر می شود بلکه ظاهر این آشپزخانه را نیز از روندهای تکراری طراحی فاصله می دهد. در واقع می توان سلیقه ی خاص طراح را در آن احساس نمود.

این سبک از طراحی به ما این جسارت را خواهد داد که برای فضای در دسترس خودمان به درونمان رجوع کنیم و آن چیزی که به ما روحیه خوبی القا می کند را به عنوان طراحی کابینت آشپزخانه خود پیاده سازی کنیم.

انتخاب صندلی های چوبی و قهوه ای برای این فضا، گرما را به پالت رنگی سرد این آشپزخانه انتقال خواهد داد و باعث شده است تا فضای آشپزخانه از محیط سرد و بی روح فاصله بگیرد.

جزیره آشپزخانه کابینت آشپزخانه لاریسا دکو

6- نشیمن ایجاد کنید.

اگرچه آشپزخانه ممکن است در درجه اول فضایی برای آماده کردن غذا  باشد اما برخی افراد ترجیح می دهند تا از جزیره آشپزخانه خود برای نشیمن های خانوادگی استفاده کنند و در حین آشپزی با دیگر اعضای خانواده دور جزیره جمع شده و اوقات خود را سپری نمایند.

لذا به راحتی می توان فضای آشپزخانه که تعریفی برای کار کردن و آماده سازی غذا دارد را با یک سری ترفند های طراحی و استفاده از جزیره ای کاربردی، به فضایی دلنشین و گرم برای دورهمی های خانوادگی بدل نمود.

در طراحی ها و فضاهایی که این روزها در اختیار طراحان می باشد ایجاد یک همچین فضایی کاری بس دشوار است و اگر فضایی در اختیار دارید که می توانید این نشیمن را ایجاد کنید، پیشنهاد ما در لاریسا دکو این است که اصلا درنگ ننمایید.

جزیره آشپزخانه کابینت آشپزخانه لاریسا دکو

7- ترکیب و تطابق

لازم نیست تا میز و جزیره آشپزخانه با بقیه کابینتهای آشپزخانه شما مطابقت داشته باشد. برای اینکه جزیره در طراحی کابینت آشپزخانه چشم نواز باشد – تقریبا شبیه عکس ارائه شده – می توان با یک رویه چوبی متضاد و صفحه سنگی کابینت آشپزخانه، ظاهری جذاب و متفاوت ارائه نمود.

طراح این آشپزخانه سارا شرمن در توضیح می گوید:

طرح قبلی این آشپزخانه شامل یک شبه جزیره بود که بخش بزرگی از اتاق را در اختیار گرفته بود و اصطلاحا بسته بود. ما شبه جزیره را حذف کردیم و یک جزیره مرکزی اضافه کردیم تا فضا را باز کنیم و جریان بهتری ایجاد کنیم.

آشپزخانه اکنون بزرگتر به نظر می رسد، بدون اینکه مجبور باشیم فضای کلی آشپزخانه و کابینتهای آشپزخانه را تغییر دهیم.

جزیره آشپزخانه کابینت آشپزخانه لاریسا دکو

8- استفاده از قفسه به سبکی متفاوت

اگر در آشپزخانه خود کابینت های زمینی کمتری دارید، یک جزیره می تواند مقدار زیادی فضا به کابینتهای آشپزخانه شما اضافه کند.

با این حال نیازی به پنهان کردن وسایل خود در پشت مجموعه ای از درها وجود ندارد.

در طراحی مورد نظر، استفانی استین طراح آن این طور توضیح می دهد: 

این خانه در ابتدا یک اتاق ناهارخوری طولانی و باریک داشت که بسیار بسته بود، می خواستم تا با یک شبه جزیره ای که هم کاربردی بوده و هم زیبا باشد برای هر دو فضای در دسترس محیط جذابتری ایجاد کنم.

 لذا برای قسمتی که به پشت آشپزخانه و کابینتهای آشپزخانه بود با ایجاد قفسه های ساده و در دسترس و استفاده از وسایل جذاب در آنها زیبایی زیادی به وجود آوردم که هم استایل و مدل طراحی حفظ شده باشد و هم کاملا کاربردی باشد.

جزیره آشپزخانه کابینت آشپزخانه لاریسا دکو

9- کمی بافتهای گوناگون از متریالهای متفاوت را امتحان کنید.

به دنبال راهی برای تاثیر بالای کنار هم قرار دادن متریالهای مختلف هستید؟ طراح این آشپزخانه پایه هایی با رنگ سبز و سنگ بین کابینتی با طرح های آبشاری و رگه های سنگ را در کنار هم قرار داده است.

سقف آشپزخانه با پوششی از چوب طبیعی کار شده است و برای تکمیل ظاهر هم چند صندلی چرمی در کنار جزیره قرار داده است تا بتواند جذابیت بصری زیادی را ایجاد نماید. 

اما رنگهای آرام بخش و خاکی مانع از ایجاد احساسی طاقت فرسا در چیدمان آشپزخانه خواهد شد.

جزیره آشپزخانه کابینت آشپزخانه لاریسادکو

10- رنگهایی که پذیرش اکثریت را دارند انتخاب کنید

اگر سلیقه شما انتخاب رنگهای عمیق و پر رنگ می باشد می توانید به جزیره آشپزخانه خود رنگی را اضافه کنید که بتواند شما را لبریز از احساس و لذت کند.

در طراحی ارائه شده تنوع رنگ جزیره و نورپردازی آویز آن، توجه را به سوی جزیره جلب خواهد کرد و تاثیر عمیق و دو چندانی بر روی مخاطب خواهد گذاشت.

با کمی دقت می توانیم ببینیم که قفسه های باز هم در این آشپزخانه وجود دارد که از چوب طبیعی بلوط ساخته شده است و برای هدایت چشم به سمت پنجره ها ایده ای طلایی است.

حال نتیجه این کارها چیست؟ مقداری شخصیت گرم به یک آشپزخانه تمام سفید تزریق شده است و در نهایت حس آرام بخشی جریان پیدا کرده است.

این طور نیست؟

11- آنچه خود می پسندید

ایده های طراحی کابینت آشپزخانه و جزیره آشپزخانه را دوست دارید، اما وقت کافی ندارید، یا بودجه برای شروع کار، یا حتی متراژ برای پیاده کردن ایده ی دلخواهتان؟

 پس دراین حالت باید به دنبال اضافه کردن المانها یا عناصر خاص به آشپزخانه خود باشید. از هر گونه ایجاد هارمونی فاصله بگیرید. برای شما کدام دلچسب تر است؟

همانی را انتخاب کنید که دوست دارید، فارغ از اصول طراحی نوشته شده.

مثل عکس ارائه شده، یک میز عتیقه به آشپزخانه خود اضافه کنید. ازش لذت ببرید و سبک خود را داشته باشید.

بله از سبک خود لذت ببرید.

آنچه شما بپسندید همان سبک صحیح و اصولی برای طراحی آشپزخانه شماست. از ابراز آن لذت ببرید.

جزیره آشپزخانه کابینت آشپزخانه لاریسادکو

شما می توانید در لاریسا دکو ایده های خود را بپرورانید. 

لاریسا دکو پذیرای ایده های شماست و برای ایده های شما راهکارهای عملی دارد. ایده های ما در کنار ایده ها و سلیقه ی شما، می تواند دلپذیرترین و جذابترین کابینت آشپزخانه را به شما هدیه دهد.

لاریسا دکو، ایده ای جذاب

با ما در تماس باشید.

سایر مقالات ما را نیز دنبال کنید.

6 فکر در مورد “ 11 نکته برای انتخاب صحیح جزیره آشپزخانه

  1. مهناز حصارپولادي گفت:

    مطالب اين مقاله خيلي مفيد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *