آشپزخانه, بازسازی, کابینت, کابینت کلاسیک, کابینت مدرن, کابینت نئو کلاسیک, مقالات

طراحی مجدد آشپزخانه در 2021 و 2022

طراحی آشپزخانه لاریسا دکو

طراحی مجدد آشپزخانه

طراحی مجدد آشپزخانه یا ریدیزاین (Redesign) یکی از روشهای مرسوم برای چشم نواز کردن قلب خانه می باشد. آیا برای شما هم اتفاق افتاده که یک روز به این نتیجه برسید که از مبلمان آشپزخانه خود خسته شده اید و به دنبال تغییرات در آن باشید؟

طراحی کابینت و مبلمان آشپزخانه بسیار در رفع این خستگی موثر می باشد.

پس با لاریسا دکو و سری مطالب آن در خصوص مبلمان آشپزخانه و طراحی مجدد آشپزخانه همراه باشید، به این امید که به پاسخ سوالات خود برسید و یا از تجربه ی ما برای بهبود ایده های خود استفاده کنید و البته ما را نیز در جریان ایده های خود بگذارید.

البته برای تکمیل ایده های خود در خصوص طراحی مجدد آشپزخانه خود نیز می توانید با ما مشورت نمایید.

طراحی مجدد آشپزخانه

برای دستیابی به یک طراحی منحصر به فرد مبلمان آشپزخانه باید با یک برنامه ریزی عملیاتی دقیق شروع کنید. نکته ی مهم برای همه ما این است که برای زمان و پولی که در این مسیر هزینه می کنیم بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنیم. پس نیاز است تا در کلیه مراحل دقیق باشیم و به جزئیات توجه کنیم.

در حالی که روشهای زیاد و متنوعی برای طراحی مجدد آشپزخانه و طراحی کابینتهای آشپزخانه وجود دارد، همیشه باید با یک بهانه موجه برای شروع طراحی شروع کنید یعنی شما به احتمال زیاد یک آشپزخانه جدید، مدرن تر و ارتقا یافته در هر زمینه ای می خواهید که از آشپزخانه قبلی تان بهتر باشد و یا یک سبک متفاوت تر برای داشتن فضاهایی بیشتر و یا حتی تغییر چیدمان مبلمان آشپزخانه برای فضایی بهینه تر و کاربردی تر.

پس با ما یعنی لاریسا دکو همراه باشید برای بررسی نکات مفصل تر و ایده های بسیار ساده ای که شاید در خیلی از موارد حتی به ذهنتان هم خطور نکند که چه روشهای ساده ای برای اهداف جدید شما وجود دارد.

این نکات به شما کمک می کند تا یک نقشه راه ساده برای طراحی مجدد آشپزخانه یکی از پرکاربردترین قسمتهای خانه تان ایجاد کنید، نقشه راهی کاربردی که شما را در مسیرتان به سمت آشپزخانه ای به همان اندازه کاربردی ولی برازنده قرار می دهد.

در حالی که اغلب برای طراحی آشپزخانه  و طراحی کابینت آشپزخانه، اول به کلیات توجه می کنند مثل کابینتها، کمدهای دیواری، جزیره و یا حتی شیرآلات. ولی پیشنهاد ما این است اول به نیاز خود و انتظاری که از کابینتهای آشپزخانه خود دارید فکر کنید.

توجه ویژه به جزئیات کوچکتر امری کلیدی است زیرا نتیجه نهایی را به کیفیتی فراتر از انتظارتان می رساند.

برای مثال با کشوهای کابینت آشپزخانه تان شروع کنید. آیا آنها می توانند مجموعه قابلمه ها و تابه های شما را در خود جای دهند؟ آیا به تقسیم کننده های داخل کشوها فکر کرده اید که بتوانند همه ی ابزار های آشپزخانه شما را در خود جای دهند؟ آیا ایجاد کمدهای مستقل و دارای زمینه شفاف مثل شیشه شما را برای مرتب نگه داشتن دائمی آنها وارد دردسر جدیدی خواهد کرد؟

و سوالاتی از این دست که برای شروع یک طراحی مناسب بسیار حائز اهمیت است.

در نهایت، تصمیم گیری هوشمندانه در مورد فضاهای داخلی آشپزخانه و در اختیار گذاشتن زمان مناسب برای انجام این کار به همان اندازه مهم است که انتخاب رنگ، شیرآلات و یا حتی روکش مناسب.

پس ذهن خود را برای داشتن ایده های جدید باز کنید و برای خود و آشپزخانه تان بیشتر از قبل وقت صرف کنید تا به بهترین و بهینه ترین طراحی ممکن برسید و با خیال راحت برای سالها از آن لذت ببرید.

نکاتی که سعی داریم آنها در اینجا به شما ارائه کنیم از نصب قفسه های باز برای ایجاد فضایی دلباز و مطبوع تا اضافه کردن تکیه گاه (corbels) به جزیره خود به جهت گسترش و به حداکثر رساندن فضای پیشخوان و نکات دیگر به شما کمک می کند تا ایده پردازی خود را گسترش دهید و بتوانید مبلمان آشپزخانه رویایی خود را بسازید.

از کلیشه های موجود فاصله بگیرید، از ایده های نو استقبال کنید و از همه مهمتر اطلاعات خود را تکمیل کنید، شما لایق زیبایی هستید.

قفسه های باز را به آشپزخانه خود بیاورید

افزودن قفسه های باز در آشپزخانه به ایجاد فضایی دلباز، جادار و دلنشین کمک می کند و نکته ی مهم آن این است که به شما اجازه می دهد تا بهترین و جذابترین ظروف غذاخوری خود را به نزدیک دیدگان خود بیاورید و از داشتن آنها لذت ببرید.

اگر دارای ظروف خاص چینی با طرح های ماندگار هستید، بهترین روش برای لذت بردن از آنها چیدنشان در قفسه های باز است.

از چیدن آنها در کمدهای درب دار و در جایی که دیده نمی شوند بپرهیزید، تکرار می کنیم از داشتنشان لذت ببرید.

طراحی مجدد آشپزخانه

هارمونی ایجاد کنید

هنگام برنامه ریزی برای طراحی مجدد کابینت های آشپزخانه خود، سایر قسمتهای آشپزخانه را نادیده نگیرید. مخصوصا زمانی که فضا به اندازه کافی دارید و یا حتی آشپزخانه شما قابلیت اضافه کردن بعضی از کاربری های غیر مرسوم را نیز دارا باشد. (مثل اضافه کردن مبلمان آشپزخانه)

مثلا کابینتها را طوری طراحی کنید که فضایی برای یک میز صبحانه خوری جمع و جور داشته باشید و یا حتی یک قسمت نشیمن برای گفت و گوهای حین آشپزی در حال صرف یک فنجان چای.

در فرهنگ استفاده این روزهای ما از آشپزخانه تعریف شده که آشپزخانه محلی برای سخت کار کردن و آماده کردن غذا برای سیر شدن است ولی اگر درست به آن نگاه کنیم فضای آشپزخانه محلی برای لذت بردن از فعالیتهای داخل آن و در نهایت گفت و گوهای صمیمانه در هنگام غذا خوردن است.

پیشنهاد می کنیم آشپزخانه خود را به قلب گرم خانه خود تبدیل کنید و از حضور اعضای خانواده خود در این محل لذت ببرید.

طراحی مجدد آشپزخانه
طراحی مجدد آشپزخانه

خلاقیت با نصب تکیه گاه یا به زبان انگلیسی Corbel

Corbel یک اصطلاح در مهندسی عمران می باشد و به تکیه گاهی می گویند که بر روی ستونها نصب می شود تا تیرهای اصلی و فرعی بر روی آن قرار بگیرد.

اما در طراحی آشپزخانه به تکیه گاههایی گفته می شود که بر روی بدنه کابینت آشپزخانه و یا جزیره نصب می شود تا صفحه ی روی آن دارای لبه های بیشتری برای نشستن و یا حتی دارای طرح دکوراتیو باشد.

پس با توضیحات فوق اضافه کردن کوربل یا تکیه گاه به جزیره و یا حتی لبه های برخی کابینتهای آشپزخانه می تواند یک ایده ی جذاب برای گسترش میز کار و ایجاد فضای اضافی باشد و یا حتی برای جانمایی صندلیهای شیک صبحانه خوری.

طراحی مجدد آشپزخانه

داخل کشوها را فضاسازی کنید

کشوهای عمیق برای نگهداری وسایل حجیم مانند قابلمه، تابه و کاسه ایده آل هستند ولی در اغلب موارد به بی نظم ترین حالت ممکن چیده می شوند و یا حتی اگر منظم هم چیده شوند با اولین استفاده از یک قابلمه کل نظم داخلی آنها از بین خواهد رفت.

حال بهترین روش برای نظم بیشتر آنها استفاده از گیره های داخل کشو می باشد که علاوه بر شیک بودن و مدرن بودن به حفظ نظم در کشوها کمک شایانی خواهد کرد و با هر بار استفاده و بیرون کشیدن کشوها، چیدمان داخلی به هم نریخته و زشت نخواهد شد.

به نظر بهتر است تا این جدا کننده ها را قهرمانان گمنام آشپزخانه های مدرن بنامیم!!!

طراحی مجدد آشپزخانه

وسایل آشپزخانه را گروه بندی کنید

قبل از شروع هر کاری در آشپزخانه خود جریان کارها را در ذهن خود مجسم کنید و مثلث کار در آشپزخانه را برای خود ترسیم نمایید. یعنی محل کار برای آماده سازی مواد غذایی جهت پخت، محل نگهداری و شستشوی آنها و محل پخت و پز را کاملا مشخص کنید. تا کمترین میزان سردرگمی را برای خود ایجاد نمایید.

با گروه بندی وسایل و ابزارهایی که عملکرد مشابهی دارند، مانند دستکاه قهوه ساز، کتری و قوری چای، لیوانها، کاسه ها و بشقابها و دیگر وسایل آشپزخانه، باعث می شوید تا ایستگاههایی در آشپزخانه تشکیل شود که شما را کمک می کند تا کمترین میزان سردرگمی را داشته باشید. 

طراحی مجدد آشپزخانه

لولاهایی با بازشو به سمت بالا

حتی کمدهای کابینت نیز می توانند شیک باشند. برای ایجاد دسترسی آسان تر، استفاده از لولاهایی که به سمت بالا باز می شوند پیشنهاد می گردد. هم فضا را بسیار شیک می کند و هم دسترس به فضا را آسانتر خواهد کرد.

طراحی مجدد آشپزخانه

زیبایی و عملکرد را ادغام کنید

اهداف کاربردی خود را برای آشپزخانه جدید در نظر داشته باشید و نسبت به آنها در طراحی خود تصمیم گیری کنید.

از جمله اینکه چگونه می خواهید که از فضاهای در دسترس خود به بهینه ترین شکل ممکن استفاده کنید.

استفاده از فضاساز ها در کشوها و کمدها بسیار کمک کننده خواهد بود و یا حتی اگر حیوان خانگی دارید، می توانید از فضاهایی که قابل استفاده نیستند یک منطقه اختصاصی برای غذا و لوازم آنها ایجاد کنید.

طراحی مجدد آشپزخانه

برای فضاهای کوچک برنامه ریزی داشته باشید

در آشپزخانه های کوچک استفاده درست از فضاهایی که در دسترس است بسیار مهم می باشد. در اینحالت استفاده از یراق آلات مدرن برای بهینه سازی فضا پیشنهاد می گردد. مانند سینی های چرخان داخل کابینت، قفسه های متحرک، و یا تقسیم کننده فضا. استفاده از این یراق آلات باعث می شود تا کابینتهای شما کاملا بهینه باشد و برای زمان طولانی تری شما از سبک و فضای ذخیره سازی کابینتهای آشپزخانه خود لذت ببرید.

طراحی مجدد آشپزخانه

بهترین ظروف خود را به نمایش بگذارید

آیا ظروف چینی قدیمی و پر نقش و نگار دارید؟ ظروف خاصی از جنس های متفاوت؟ گلدانهای زیبا، لیوانهای رنگی؟

اگر هرکدام از اینها را دارید پیشنهاد ما استفاده از کابینتهایی که دارای درب شیشه ای می باشند و نور ملایمی هم در آنها ایجاد شده است.

این کار باعث می شود هم شما از داشته هایتان لذت ببرید و هم دیگران از سلیقه ی شما لذت ببرند.

کابینتهایی با سطوح شفاف و نور در داخل برای لوکس جلوه دادن محیط ابزارهای بسیار مناسبی هستند.

طراحی مجدد آشپزخانه

فارغ از چیدمان کابینتهای خود، کشوهای مستقل را در آشپزخانه خود بگنجانید

همه ی ما در منزل خود ظروف و یا وسایلی داریم که لزوما برای آشپزخانه نیستند ولی از نظر کاربردی مربوط به آشپزخانه هستند.

به راحتی می توان با طراحی یک کمد سفارشی برای آنها و جا دادن آنها در این کمدها از فضای آشپزخانه خود بهتر بهره برداری کرد.

یک بوفه را می توانید به گونه ای طراحی کنید که در صورت لزوم قادر باشید تا حتی آن را به اتاقهای دیگر منزل نیز انتقال دهید.

انتخاب سبک و رنگ این مدل بوفه ها حتی می تواند به مبلمان نشیمن شما نیز جلای خاصی ببخشد.

طراحی مجدد آشپزخانه

چیدن هوشمندانه وسایل در داخل کشوها

توجه به جزئیات ریز در آشپزخانه در هنگام بازسازی آن بسیار حائز اهمیت است.

نحوه استفاده از فضاهای داخلی کشوها به تمیزی و نظم بیشتر فضا کمک خواهد نمود. اضافه کردن جداکننده های زاویه دار یا مورب باعث می شود تا وسایل بزرگتر مثل وردنه را به راحتی در داخل کشوها نگهداری نمود و در کنار آن نیز وسایل کوچکتر را نیز نگه داشت.

طراحی مجدد آشپزخانه

جمع بندی

طراحی مجدد آشپزخانه و طراحی کابینت آشپزخانه، هر دو جزو کارهای بسیار زمان بر و با دقت می باشند. 

انتخاب طرح و نحوه ی اجرای آن طرح از دیگر نکات این مقوله می باشد. زیرا که ارتباط برقرار کردن با طرحهای مختلف علی الخصوص در زمان طراحی مجدد آشپزخانه و فاصله گرفتن از ذهنیت های موجود و مبلمان آشپزخانه ای که به آن عادت کرده اید، به میزان زیادی بر پذیرش شما تاثیر خواهد گذاشت.

لذا پیشنهاد ما در لاریسا دکو به شما این است تا با بررسی طرحهای متفاوت، فارغ از ابعاد و اندازه های آشپزخانه خود، سبک طراحی مجدد آشپزخانه خود را بشناسید و در کنار یک طراح آشپزخانه آن را پخته تر و اجرایی تر نمایید.

کار کردن با افراد حرفه ای و دارای سلیقه بسیار و تجربه فراوان در پیشبرد اهداف شما بسیار موثر است. 

مقاله های ما را دنبال کنید، ایده های خوبی ارائه خواهیم کرد و حتی می توانید روی تواناییهای ما نیز در این خصوص اتکا نمایید. 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

5 فکر در مورد “ طراحی مجدد آشپزخانه در 2021 و 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *