آشپزخانه, کابینت, کابینت کلاسیک, کابینت مدرن, کابینت نئو کلاسیک, مقالات

13 ایده ی جذاب برای کابینت آشپزخانه شما

کابینت مدرن لاریسا 14

می خواهیم در این مقاله به 13 ایده ی جذاب برای کابینت های آشپزخانه خود، بپردازیم. از سبکهای مدرن، نئو کلاسیک و کلاسیک که این روزها در اغلب آشپزخانه های ما از این سبکها استفاده می شود و در برخی موارد حتی ترکیب هم می شوند.

طراحی و پیاده کردن ایده ای مناسب برای کابینت منزلتان کار بسیار پیچیده ای است و نیازمند صبر و حوصله فراوان، زیرا که می بایست طرح پیاده شده را شاید برای چندین سال دوست داشته باشید.

چه علاقمند به طراحی کلاسیک باشید با جزئیات زیاد و یا طراحی مدرن با درهای جلویی تخت رو بپسندید باید طرحی را پیدا کنید که متناسب با مبلمان منزل و سبک دکوراسیون و فضاهای منزلتان باشد.

اگر به دنبال ایده های بیشتری  هستید،  13 ایده ی جذاب برای کابینت های شما که در اینجا مطرح می کنیم برای آشپزخانه های کوچک و متوسط مناسب است و پیشنهاد می کنیم در کنار ایده ها و سلیقه خود، ایده های تیم طراحی لاریسا دکو (Larisadeco.ir) را نیز بررسی کرده تا به بهینه ترین و کاربردی ترین طراحی مدنظر خود برسید.

پس در این سفر و برای پیدا کردن بهترین ایده ها، همراه ما باشید.

ما در لاریسا دکو با در نظر گرفتن سبک و احساس شما به آشپزخانه تان شروع می کنیم. باید با هم به این فکر کنیم که طراحی کابینت شما نه تنها به اتاق نشیمن و ناهارخوری شما مربوط شود بلکه باید با نقشه کلی خانه شما نیز تطابق و همخوانی داشته باشد.

پیشنهاد لاریسا دکو به شما این است که تصاویر آشپزخانه هایی که برای شما دلنشین است را جمع آوری کنید به آنها فکر کنید و شروع به تقویت ایده های خود نمایید و به این فکر کنید که چگونه می توان با در نظر گرفتن فضای داخلی منزلتان، شاید با کمی تغییر در جاهای دیگه از منزل به طراحی ایده آل خود برسید. که البته در این مسیر می توانید روی تجربیات و توانایی های ما نیز حساب کنید.

13 ایده ی جذاب برای کابینت آشپزخانه شما

1- ایده ی جذاب برای طراحی مدرن و دستگیره های مخفی و سطوح براق

این سبک کابینت در انواع روکش ها از سفید براق یا HighGloss (بله تلفظ درست همین Highgloss می باشد) گرفته تا روکشهایی که دارای بافت چوب هستند و یا حتی روکشهایی که تداعی کننده سطوح سرامیکی هستند را در خود جای داده است. این یک سبک آشپزخانه است که دارای ویژگی های مدرن و یا حتی در برخی موارد ویژگی هایی از دورانهای خاصی از معماری را شامل می شود.

پیشرفت دستگاههای برش به این سبک کمک بسیاری کرده است چرا که استفاده از دستگیره های مخفی باعث شده است تا سطح صاف و یک دست تری را به شما ارائه دهد و یا حتی می توان دستگیره های مخفی در این سبک را با رنگها و مواد متضاد پوشانده تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

از ویژگی های این سبک کابینت آشپزخانه طراحی خلوت بدون جزئیات و شلوغی زیاد است و این یعنی از بهم ریختگی دوری کنید. تعدد استفاده از اجسام روی سطوح می تواند ظاهر این طرح را خراب کند، بنابراین می توانید با استفاده از جدیدترین سیستم های کشو و یراق آلات موجود، تا حد امکان فضای ذخیره سازی بیشتری را در اختیار داشته باشید.

و اما توجه به این نکته ضروری است که با انتخاب این سبک آیا در آینده آن را به همین اندازه دوست خواهید داشت یا نه. چرا که با توجه به هزینه های این روزهای زندگی های مدرن، به نظر تعویض کابینت های آشپزخانه تنها چیزی است که نباید در انتخاب آن عجله کنید، چرا که می شود همیشه رنگ دیوارها را عوض کرد یا کوسن های مبلتان رو تعویض کنید ولی تعویض کابینت کمی مشکل تر است. پس باید با دقت به سبک مورد نظر فکر کرده و حتما تیم مجربی برای اجرا در نظر بگیرید.

کابینت مدرن لاریسا 2

2- انواع رنگ را به آشپزخانه خود راه دهید. ایده ی جذابی برای همه اهل خانه

بعد از طراحی دربهای کشو و کمدهای کابینت آشپزخانه، انتخاب رنگ در لیست تصمیمات مهم طراحی است. چیزی که با توجه به سلیقه ی این روزهای جامعه شاهد یک گرایش شدید به انتخاب رنگهای جسورانه و متفاوت هستیم.

برای انتخاب رنگهای متفاوت و جسورانه حتما به مقیاس آشپزخانه خود توجه نمایید زیرا که یک آشپزخانه بزرگ می تواند رنگ های بیشتری به خود بگیرد و آشپزخانه های کوچک تر می بایست در نواحی و یا سطوح کوچک تر رنگ داشته باشند. استفاده از رنگ در آشپزخانه های کوچک با هدف مهمتر جلوه دادن یک قسمت از فضای موجود، می بایست صورت بگیرد و یا حتی برای اولین قسمتی از آشپزخانه که به محض ورود به آن می خواهید که به چشم بیاید.

البته ممکن است شما نگران این باشید که رنگ بر طراحی تسلط پیدا کند که برای رفع این نگرانی پیشنهاد میکنیم رنگهای خنثی را انتخاب نمایید و سپس با استفاده از کاشی های بین کابینتی و یا استفاده از وسایل رنگی در آشپزخانه، رنگ مورد نظر خود را به آشپزخانه تان معرفی کنید.

کابینت نئوکلاسیک 3

3- درهای کابینت خود را تعویض کنید.

اگر از چیدمان کابینت موجود خود راضی هستید و بدنه های موجود سالم و دارای نظم خوبی هستند و از عدم پوسیدگی آنها مطمئن هستید، انتخاب درهای جایگزین گزینه ی بسیار خوب و مقرون به صرفه برای شماست و حتی در خیلی موارد خلاقانه.

در گذشته جایگزینی درها فقط با اهداف بودجه در نظر گرفته میشد ولی با توجه به نکاتی که در این مقاله به آن اشاره میکنیم یک راه عالی علاوه بر مدیریت بودجه به سمت تازه کردن آشپزخانه تان است. این روزها سبک های طراحی خیلی با سلیقه مخاطب گره خورده است و اتکا به قوانین سبک ها در حال کم رنگ شدن می باشد لذا می توانید به بهترین نحو سلیقه ی خود را در آشپزخانه ی خود پیاده کرده و تا مدتها از آن لذت ببرید.

کابینت نئو کلاسیک لاریسا 4

4- محلی برای صبحانه داشته باشید.

داشتن یک میز کوچک یا حتی صفحه کابینت برای صرف یک صبحانه سریع و یا حتی نوشیدن چای و قهوه صبحگاهی از نیازهای این روزهای زندگی مدرن می باشد. از کابینت میز صبحانه می توان برای نگهداری کلیه وسایل مورد نیاز برای یک صبحانه دلچسب استفاده کرد مثل فنجان ها، دستگاه قهوه ساز، مواد خوراکی خشک و …

درهای دوتایی دسترسی به محتویات کابینت را ساده تر می کند، در حالی که فضای زیر را می توان برای گنجاندن یک یخچال کوچک بابت نگهداری مواد غذایی یخچالی استفاده کرد.

کابینت نئو کلاسیک لاریسا 5

5- برای استفاده از میلیمتر به میلیمتر فضای خود برنامه داشته باشید.

از هر میلیمتر از فضای خود استفاده کنید به خصوص در یک فضای کوچک.

در آشپزخانه های کوچک بهتر است تا کمدهای بلند تا زیر سقف داشته باشید تا بتوانید از کلیه فضاهای موجود بهترین استفاده را بکنید مثل نگهداری وسایلی که در طول سال کمتر از آنها استفاده می کنید و یا حتی در برخی موارد استفاده از این فضا برای جای دادن اشیای زینتی البته با سطحهای شفاف مثل شیشه و نورپردازی های داخلی برای عمق دادن به فضا.

کابینت نئو کلاسیک لاریسا 6

6- با طرحهای گرد و منحنی آشتی کنید.

در سالهای 2021 و 2022 شاهد معرفی عناصری با طراحی های منحنی بوده و هستیم و بسیار این طرحها مورد توجه قرار گرفته اند.

همانطور که آشپزخانه های امروزی صرفا برای پخت و پز نیستند، کابینتهای آشپزخانه نیز نباید صرفا از خطوط مستقیم تشکیل شده باشند. منحنی های کاملا شیک و یا گرد شدگی های آرام در آنها، چیدمان آشپزخانه شما را بهبود می بخشد و ظاهر کلی فضای شما را تلطیف می نماید و تمرکز طراحی جسورانه لمس ظریفی از شکل دهی به کابینت شما می بخشد. در سبک های طراحی داخلی، منحنی ها فضای داخلی را بسیار دلپذیرتر خواهند کرد.

اگرچه آشپزخانه هایی که دارای طراحی خطی هستند جذابیت بالایی دارند اما برای رسیدن به یک طراحی دلنشین تر می توان استفاده از منحنی را در طراحی ها سرمشق قرار داد.

کابینت مدرن لاریسا 7

7- برای ایجاد فضاهای بیشتر فکر کنید. ایده های جذاب خود را پیاده کنید

کمدهای بزرگ و دیواری فضای ذخیره سازی بسیار کاربردی را در آشپزخانه ایجاد می کند. البته منظور از کمد هایی با دربهای بزرگ نیست. زیرا که مدل زندگی این روزهای ما و عادات خریدی که روز به روز مدرن تر می شود و ظهور غذاهای آماده ای که نیاز ما به آشپزخانه های قدیمی را مرتفع کرده است باعث می شود تا سبک طراحی کمدهای دیواری بزرگ را کمی تغییر دهیم. لذا ایده های مدرن برای نگهداری وسایل مصرفی آشپزخانه در حال پیدا کردن جایگاه ارزشمندی در آشپزخانه های امروزی می باشد.

قفسه های کم عمق بالاتر از قفسه های عمیق تر، که در ارتفاع های مختلف قرار گرفته اند، به شما این امکان را می دهند که به راحتی وسایل خود را جانمایی کنید، ببینید و به آنها دسترسی داشته باشید.

کابینت نئو کلاسیک لاریسا 8

8- دسترسی آسان را با قفسه های باز فراهم کنید.

نگهداری وسایل در کابینت های آشپزخانه می تواند به اشکال مختلفی غیر از کمدهای دیواری فراگیر در همه سبک ها باشد. ایده های قفسه بندی به صورت باز و اوپن عالی است و پیشنهاد می کنیم اگر صاحب مجموعه ای از ظروف چشمگیر هستید و یا مشتاق آشپزی به فرم کاملا سنتی آن، حتما این مورد را در نظر بگیرید.

حتما در مورد آنچه که به نمایش می گذارید فکر کنید و این اطمینان را حاصل کنید که هر قفسه طوری ساخته شود که عمق کافی داشته باشد و تاب تحمل وزن وسایل روی آن را بدون تاب برداشتن داشته باشد.

کابینت مدرن لاریسا 9

9- قفسه بندی کابینتها را چشم نواز نمایید.

طراحی خوب و انتخاب سبک همیشه ترکیبی از عملی بودن و زیبایی شناسی است. باید به این فکر کنید که چه نیازی دارید و برای چه کاری استفاده می کنید. به طور مثال به این فکر کنید که چگونه می توانید یک قفسه دیواری با عمق 25 سانتیمتر طوری زیبا و کاربردی طراحی کنم که تعدادی کتاب آشپزی روی آن داشته باشم در رنگهایی که احتمالا با پرده ها هماهنگ باشد و یا حتی با برخی از تجهیزات آشپزخانه!!!

کابینت مدرن لاریسا 10

10- از فضای عمودی استفاده کنید.

در کنار سبک کابینت هایی که پیاده می کنید، سعی کنید نسبت های آنها را در نظر بگیرید و با قراردادن ویژگی های کلیدی به عنوان یک قطعه اصلی، حس تقارن ایجاد کنید.

ناگفته نماند که جزئیات همیشه بر اساس اندازه و ارتفاع اتاق شما تعیین می شود.

یک کابینت استاندارد معمولا 60 سانتیمتر عمق دارد اگرچه گزینه های زیادی وجود دارد و ما می توانیم به صورت سفارشی برای شما هر سایزی را آماده نماییم.

کابینت مدرن لاریسا 11

11- طراحی مدرن انتخاب خوب این روزها.

پایه اصلی طراحی آشپزخانه مدرن، کابینت های ساده با درهای مسطح است. می توان از ورقهای براق و  مات مقاوم در برابر اثر انگشت استفاده کرد.  استفاده از خطوط مستقیم و چیدمان مرتب آنها نیز از ویژگی های این سبک از طراحی می باشد. در واقع باید بگوییم طرحهای مدرن به دهه 1930 باز می گردد.

برای مدت زیادی که آشپزخانه های مدرن طراحی و اجرا می گردید به دلیل ضعف های طراحان در ارائه مدلها و رنگهای تکراری، در آن به طور پیوسته از رنگ سفید براق استفاده می کردند اما در حال حاضر طراحان و تولید کنندگان ورق های MDF رویکرد جدیدی را پیش گرفته اند تا بتوانند از دیگر رنگهای موجود و متفاوت در طراحی های خود استفاده نمایند.

کابینت مدرن لاریسا 12

12- حس خوب طرح چوب

اگر می خواهید استحکام، طول عمر و چشم نوازی را همیشه داشته باشید چوب را انتخاب کنید.

یک آشپزخانه با داشتن متریال چوب تمام زیبایی های طبیعت را داراست. هر قطعه از چوب دارای الگوی منحصر به فردی است. و هرچه زمان بیشتری از آن بگذرد طبیعی تر و قشنگ تر جلوه خواهد کرد. البته باید به این نکته اشاره شود که معمولا هزینه داشتن آشپزخانه ای از چوب به مراتب نسبت به سایر گزینه ها گران تر می باشد.

کابینت مدرن لاریسا 13

13- آشپزخانه ی منحصر به خود داشته باشید.

برای داشتن آشپزخانه ای منحصر به خود بهترین راه حل طراحی دقیق و اصولی کابینت هاست. این روزها سفارشات طراحی با جسارت سفارش دهنده ها در انتخاب طرح و رنگهای متفاوت به سمتی می رود که می توان گفت مصرف کنندگان به دنبال ایده های خود برای آشپزخانه شان هستند.

“این را می توان به راحتی سفارشی کرد: فضای داخلی یک کابینت جلو شیشه ای را می توان به یک رنگ، چارچوب درها را به رنگ دیگر، یا دستگیره ها را به دلخواه تغییر داد.”

در واقع می توان گفت همه چیز در آشپزخانه می بایست بر سادگی و تمرکز فراوان بر جزئیات و در یک کلام نوع سبک و طراحی آن استوار گردد تا بتوان سالها از داشتن آن لذت برد.

ما در لاریسا این اطمینان را به شما خواهیم داد که بهترین و بهینه ترین و به صرفه ترین اقدامات را در راستای به ثمر نشاندن ایده های شما در ترکیب با ایده های خودمان به کار بگیریم و برای شما فضایی دلچسب و دوست داشتنی را تدارک ببینیم. فقط کافی است با ما تماس بگیرید تا در کنار هم این مسیر سراسر لذت و پر از شگفتی را شانه به شانه طی نماییم.

ما در لاریسا دکو برنامه ی ویژه ای برای دکوراسیون شما داریم. 

ایده های لاریسا دکو را در لابه لای مقالات ارائه شده در وبسایتش (larisadeco.ir) می توانید پیدا کنید و اگر ایده ای جذاب دارید با ما در میان بگذارید تا بهترین دکوراسیون خود را تجربه کنید.

لاریسا دکو ایده ای جذاب

شما می توانید با دنبال کردن لینک زیر در وبسایت ویرگول از دیگر نوشته ها ما نیز استفاده بفرمایید.

2 فکر در مورد “ 13 ایده ی جذاب برای کابینت آشپزخانه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *